۲ نفر

درآمد ۱.۵ میلیون دلاری این رپر ایرانی

۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبر: 816216
درآمد ۱.۵ میلیون دلاری این رپر ایرانی

پوریا عرب ملقب به پوریا پوتک یکی از رپرهای ایرانی است که رتبه اول درآمد یوتیوب را در میان ایرانی ها به خودش اختصاص داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پوریا عرب، ملقب به پوریا پوتک، در ۶ تیر ۱۳۷۱ (۲۷ ژوئن ۱۹۹۱) در شرق تهران متولد شد. او پس از اتمام تحصیلات پیش دانشگاهی، وارد دانشگاه تهران شد و در رشته فناوری کامپیوتر مشغول به تحصیل شد. اما رویای خوانندگی او را رها نمی کرد و در نهایت، در سال آخر کارشناسی، تصمیم گرفت تحصیل را رها کند و به دنبال آرزوی خود برود.

پوریا عرب از همان ۱۸ سالگی به طور جدی به آهنگسازی و نوشتن رپ مشغول بود. او حتی موفق به انتشار آلبوم هایی با مضامین اجتماعی و سیاسی شد ولی در نهایت در سال ۲۰۱۴، تصمیم به مهاجرت گرفت و از همان سال کارش را در یوتیوب شروع کرد.

فرار از جنگ و شروع دوباره

پوریا عرب، در سال های فعالیتش در ترکیه و اوکراین درآمد قابل توجهی به دست آورد اما در سال ۲۰۲۲ به دلیل شدت گرفتن جنگ اوکراین با روسیه مجبور شد این کشور را ترک کند. او چند ماه اول جنگ را در اوکراین ماند و از طریق یوتیوب به مردم این کشور کمک می کرد. اما با وخیم تر شدن اوضاع، تصمیم گرفت به کانادا مهاجرت کند.

درآمد پوتک از یوتیوب

آمار دقیقی از درآمد پوریا در دسترس نیست اما طبق اقدامات پر هزینه او، روشن است که به طور قابل توجهی درآمد بالایی دارد. بر اساس آمار سایت سوشیال بلید، کانال یوتیوب او به صورت ماهانه ۲۰ تا ۳۶ هزار دلار درآمد دارد. اگر تمام سال های فعالیت پوریا در یوتیوب را بررسی کنیم متوجه میشویم که او در ۹ سال گذشته ۱۲۰۰ ویدئو در یوتیوب منتشر کرده و حداقل ۱.۵ میلیون دلار کسب درآمد کرده، یعنی به صورت میانگین سالانه ۱۶۶ هزار دلار درآمد داشته است.

چرا پوتک انقدر مخاطب دارد؟

بخش زیادی از محتواهایی که پوتک برای مخاطبانش تولید میکند +۱۸ سال هستند و برای قشر نوجوان مناسب نیستند. اما این یوتیوبر ایرانی با هدف گرفتن جامعه نوجوان ایران، با انتشار ویدئوهایی که برای این قشر از جامعه جذابیت دارند، توانسته به یکی از پربازدیدترین یوتیوبرهای ایرانی تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha