۰ نفر

کلاهبردار حرفه‌ای سایبری به دام افتاد

۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبر: 816212
کلاهبردار حرفه‌ای سایبری به دام افتاد

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای اینترنتی که اقدام به ۲۰۰ فقره برداشت غیرمجاز از حساب مالی کاربران فضای مجازی سراسر کشور از طریق فیشینگ کرده بود، خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار حمید هداوند گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس فتا استان البرز، فعالیت مجرمانه یکی از کاربران در زمینه فیشینگ از طریق ارسال پیامک‌های حاوی لینک آلوده محرز و شناسایی و دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

او در خصوص شیوه و شگرد این متهم گفت: این شخص با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده با موضوعات سهام عدالت و پیامک ثنا، کاربران را به صفحات جعلی هدایت و از طریق نصب بد افزار بر روی گوشی کاربر اقدام به دریافت رمز کرده و حساب آن ها را خالی می‌کرد.

هداوند اضافه کرد: پس از چندین ماه تلاش بی‌وقفه و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی، هویت کلاهبردار شناسایی و با انجام اقدامات تخصصی این فرد از استان مرکزی به استان البرز هدایت و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی البرز بیان کرد: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این متهم حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی با اشاره کشف اطلاعات ۲۰۰ حساب بانکی مردم از تلفن همراه متهم که مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند یادآورشد: تاکنون ۱۱۵ نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    سلام خسته نباشید ودر گوگل ودر ایترنت می نویسی علوم غریبه احضار۱۱ مرتبه و علوم غریبه احضار ۱۱ مرتبه مهر محبت ودر گوگل ودر ایترنت می نویسی علوم غریبه احضار مهر محبت ۱۱ مرتبه ودر گوگل ودر ایترنت می نویسی طلسمات دعاها حب مهر محبت ودر گوگل ودر ایترنت می نویسی خرید پستی ودر گوگل ودر ایترنت می نویسی علوم غریبه خرید ایترنت ودر گوگل ودر ایترنت می نویسی علوم غریبه خرید انلاین ودر گوگل ودر ایترنت می نویسی علوم غریبه فروشگاه کهن ودر گوگل ودر ایترنت طلسم ودعاها می فروشند کلاهبرداری و سو استفاده می کنندو فلیتر و قطع کنید