۸ نفر

متقاضیان گواهینامه بخوانند

۵ دی ۱۴۰۲، ۰:۳۲
کد خبر: 815883
متقاضیان گواهینامه بخوانند

رئیس اداره فنی و مهندسی ترافیک پلیس راهور استان فارس از اجرای آزمون‌های رانندگی انواع گواهینامه‌ها به صورت تجمیعی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ عیسی والی رئیس اداره فنی و مهندسی ترافیک پلیس راهور استان فارس اظهار کرد: مستند به ماده یک آیین نامه اجرایی آموزشگاه‌های رانندگی که باید «فرایند سنجش دانش نظری و مهارت عملی و فنی مهارت آموزان واجد شرایط که پس از اخذ گواهی آموزشی عملی متناسب با نوع گواهینامه توسط افسران آموزش دیده شاغل در پلیس انجام پذیرد» و تا قبل از این در آموزشگاه‌های رانندگی توسط کارشناسان بازنشسته موسسه راهگشا انجام می‌شد، با تجهیز سالن آزمایشات پلیس راهور استان، به صورت تجمیعی توسط افسران شاغل در راهور انجام می‌گیرد.

او افزود: متقاضیان همه گواهینامه‌های رانندگی اعم از پایه یکم، دوم، سوم و موتورسیکلت با حضور در ستاد پلیس راهور استان فارس واقع در خیابان تختی، خیابان راهنمایی، چهار راه راهنمایی در آزمون آیین نامه کتبی شرکت می‌کنند و بلافاصله پس از آزمون از وضعیت قبولی یا مردودی خود مطلع می‌شوند.

رییس اداره فنی و مهندسی ترافیک پلیس راهور استان فارس گفت: آزمون‌های تئوری به ۲ صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که در آینده نزدیک این آزمون‌ها به صورت رایانه‌ای نیز گرفته خواهد شد و پلیس راهور فراجا در حال تکمیل فرایند آزمایشی و اجرا در سراسر کشور است و به دنبال این اقدام است و در این رابطه آزمون‌های مهارت عملی شهری نیز به صورت کامل توسط افسران شاغل گرفته خواهد شد.

سرهنگ والی ابراز امیدواری کرد: با تجمیع آزمون‌ها و گرفتن آن توسط افسران شاغل، پلیس راهور بتواند در روند صدور گواهینامه و تاثیر گذاری بر فرهنگ عبور و مرور و در نهایت کاهش تصادفات مثمر ثمر باشد و با این اقدام، گواهینامه‌های رانندگی به عنوان ابزار قانونی پلیس در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

او این اقدام را در جهت اثر بخشی آموزش‌های ارائه شده در آموزشگاه ها، تعامل پلیس با مردم، ارائه خدمات نظام‌مند و برنامه ریزی شده و حرکت در جهت ارتقای فرهنگ و امنیت عبور و مرور عنوان کرد و از همه متقاضیان دریافت گواهینامه خواست پس از دریافت موفقیت در طی مراحل دریافت گواهینامه به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند تا شاهد تسهیل در عبور و مرور و کاهش تلفات و خسارت‌های سوانح رانندگی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    خودتانو‌ مسخره کردین سن پایه دو‌. کم‌کنین پایه دو بگیریم بابا شماها ام ک
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    سلام یه فکر به حال گواهینامه پایه یک کنید که مردم دو سال تو نوبت ثبت نام وقتشون تلف نشه
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    چرا یه شعبه داخل سایپا و ایران خودرو نمیزنند و نظارت نمیکنند که حوادث و خسارتها کمتر بشه
  • علی اکبر پناهی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    من متوجه نشدم جریان چیه ‌ ..یعنی من که الان برای پایه یک ثبت نام کرده ام باید آزمون رو شیراز بدم
  • سعید IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    چرادرخراسان شمالی شیروان امتحان آیین نامه هردوهفته یکباروجوابشو بایدآموزشگاه بده چرا