۰ نفر

سود سهام عدالت در چند مرحله پرداخت می‌شود؟

۴ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۳۵
کد خبر: 815873
سود سهام عدالت در چند مرحله پرداخت می‌شود؟

واریز سود سهام عدالت در سال‌های اخیر نظم خاصی پیدا کرده و سود سهام عدالت معمولاً طی دو مرحله واریز می‌شود. در سال ۱۴۰۲ نیز مقرر گردیده که سود سهام عدالت در دو مرحله واریز شود که مرحله نخست آن در هفته پایانی آذرماه به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود. واریز مرحله دوم سود سهام عدالت احتمالا در اسفندماه اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، زمان دقیق واریز مرحله دوم سود سهام عدالت هنوز مشخص نشده اما رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوالی در این خصوص اعلام کرد دارندگان سهام عدالت در «آخر سال» منتظر مرحله دوم واریز سود باشند.

همچنین مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، تصریح کرد: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر را انجام خواهد داد که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را دریافت و به حساب آنها واریز کنیم.

با توجه به اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت در سال گذشته در آخرین روزهای سال واریز شد احتمالا امسال نیز واریز سود سهام عدالت به هفته پایانی اسفندماه موکول خواهد شد.

مبلغ واریزی مرحله دوم سود سهام عدالت چقدر است؟

با مقایسه میزان واریزی‌های مرحله اول و دوم سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ می‌توان دریافت که مبلغ سود سهام عدالت در مرحله دوم بیشتر از مرحله اول است.

سال گذشته در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

بنابراین می‌توان این نوید را به دارندگان سهام عدالت داد که در هفته پایانی اسفندماه سود بیشتری نسبت به آنچه که در آذرماه دریافت کردند به حساب آنها واریز خواهد شد.

افرادی که سود سهام عدالت دریافت نکردند چه کنند؟

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، تعداد قابل توجهی از دارندگان سهام عدالت موفق به دریافت سود نشدند که شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از جمله دلایلی بود که باعث شد سود سهام به حساب این گروه از سهامداران واریز نشود.

این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به آدرس Sejam.ir، اطلاعات خود را به‌روز رسانی کنند. به گفته مدیرعامل سمات، این افراد در صورت رفع مشکل پیش آمده، در مرحله بعدی واریز سود سهام عدالت، سود هر دو مرحله را با هم دریافت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha