۰ نفر

معلمان بخوانند؛ خبر جدید از رتبه‌بندی

۴ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 815764
معلمان بخوانند؛ خبر جدید از رتبه‌بندی

رتبه‌بندی معلمان از جمله طرح‌های جنجالی در خصوص فرهنگیان است که علیرغم اعتراض برخی از معلمان و حواشی که پیرامون آن وجود دارد، به مرحله اجرا رسیده و تغییراتی را در میزان حقوق معلمان ایجاد کرده است. یکی از انتقادهایی که معلمان به این طرح دارند، معوق ماندن پرداختی‌های ناشی از طرح است که اکنون خبرهای خوشی در این خصوص اعلام شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در هفته‌های اخیر معلمان بازنشسته نسبت به عدم پرداخت معوقات مهر، آبان و آذر اعتراض‌هایی داشتند که به تازگی معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از واریز این معوقات خبر داده است. به گفته رضا فیاضی‌نژاد، صندوق بازنشستگی کشوری بابت سه ماه مذکور، ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز کرده است.

بنا بر اعلام معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان است و به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت شود.

فیاضی‌نژاد همچنین وعده داده که صندوق بازنشستگی کشور با همکاری سازمان برنامه و بودجه، کلیه معوقات ناشی از رتبه‌بندی معلمان را تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت کرده و طلب معلمان بابت رتبه‌بندی کاملا پرداخت شود.

تاثیر رتبه‌بندی معلمان در حقوق سال ۱۴۰۳

بنا بر گفته معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، مقرر گردیده که حقوق معلمان در سال آینده با اعمال رتبه‌بندی محاسبه و پرداخت شود. او گفته احکام رتبه‌بندی در بودجه ۱۴۰۳ دیده شده و معلمان در سال آتی باید منتظر در میزان دریافتی خود باشند.

این در حالی است که پیشتر فعالان صنفی معلمان از میزان افزایش حقوق معلمان تحت تاثیر طرح رتبه‌بندی معلمان گلایه کرده و گفته بودند میزان افزایش حقوق با آنچه که در تصورشان بوده، فاصله بسیار دارد.

مهدی محمدیان، فعال صنفی معلمان می‌گوید: بعد از تصویب قانون رتبه‌بندی همه فکر کردند حقوق معلم‌ها قرار است افزایش خوبی داشته باشد. هر کس از مجلس مصاحبه می‌کرد می‌گفت قرار است حقوق معلم‌ها ۴۵ تا ۹۰ درصد افزایش یابد. تصور دیگر این بود که بیشتر معلمان رتبه‌ی بالا می‌گیرند و ۹۰ درصد افزایش حقوق برایشان اعمال می‌شود. اما وقتی رتبه‌بندی به مرحله‌ی اجرا رسید به جرأت می‌توان گفت که کمتر از ۵ درصد از معلم‌ها به رتبه‌ی ۵ و کمتر از ۱۰درصد به رتبه‌ی ۴ رسیدند و اکثرا رتبه ۳ به پایین گرفتند. قانونی که اجرا شد، چیزی نبود که ما می‌خواستیم.

نتیجه اعتراض معلمان به رتبه‌بندی چه شد؟

از آغاز اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان، بسیاری از فرهنگی‌ها به رتبه خود اعتراض داشتند که فرصتی برای ثبت اعتراض آنها اختصاص داده شد.

به تازگی وزارت آموزش و پرورش با انتشار بیانه‌ای اعلام کرده با حمایت سازمان برنامه و بودجه و مساعدت رئیس جمهور و معاون اول به همه اعتراضات رسیدگی شده و همچنین تاکید کرده فرصت دوباره‌ای برای اعتراض اختصاص داده نشده است. بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش، از این پس فرآیند رتبه‌بندی براساس آیین نامه مربوطه انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha