۰ نفر

مسمومیت هفت نفر با گاز مونوکسیدکربن / هشدار به مردم

۳ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۲۰
کد خبر: 815636
مسمومیت هفت نفر با گاز مونوکسیدکربن / هشدار به مردم

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: هفت نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در اراک مسموم و به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهروز ایران‌نژادرییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت:  هفت نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در اراک مسموم شدند که از این تعداد، پنج نفر زن و ۲ نفر مرد در رده سنی چهار تا ۴۲ سال گزارش شده است.

وی بیان کرد: اولین اقدام در هنگام مسمومیت با مونوکسیدکربن، خارج کردن مصدوم از محل حادثه، باز کردن راه هوایی و اکسیژن رسانی است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: مونوکسیدکربن (CO) به عنوان قاتل خاموش نام دارد، زیرا هیچ اثر ظاهری مانند رنگ، بو و مزه در غلظت پایین از حضورش در محیط مشخص نیست.

ایران نژاد افزود: هشدارهای اورژانس ۱۱۵ را جدی بگیرید و یک بار دیگر مسیر خروج گاز ناشی از احتراق وسایل گرمایشی را بررسی کنید.

وی با بیان اینکه، دودکش‌ها باید از سطح پشت بام حداقل ۹۰ سانتی متر ارتفاع داشته باشد، اظهار کرد: قرار دادن لوله بخاری در ظرف آب، بازی با مرگ است، چون سبب سوختن ناقص گاز شده و گاز مونوکسیدکربن در فضا پخش و عامل مسمومیت و مرگ است.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه به مردم ارایه خدمت دارند.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

استان مرکزی دارای ۳۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری، ۳۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha