۲ نفر

زمان واریز سهمیه بنزین دی‌ماه اعلام شد

۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷
کد خبر: 815116
زمان واریز سهمیه بنزین دی‌ماه اعلام شد

سهمیه بنزین دی‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، بامداد جمعه در کارت‌های هوشمند شارژ می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت نفت، در اولین ماه فصل زمستان ۱۴۰۲، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز می‌شود. همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز خواهد شد.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه (۲۴ آبان‌) سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین قیمت اول کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا ۶ ماه بود که به‌دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد.

بنابراین سهمیه واریزی ماهانه قیمت اول خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود، اما سهمیه بنزین ۱۵۰ لیتری ماهانه نرخ دوم (آزاد) کارت‌های هوشمند سوخت شخصی در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره نبوده و در صورت استفاده نشدن از سوی مالک در پایان هر ماه، این سهمیه حذف خواهد شد.

در دو، سه سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های وضع‌شده ناشی از آن، مصرف سوخت کشور در مقایسه با سال‌های پیش از کرونا کاهش یافت، اما با بهبود شرایط مقدار مصرف بنزین در کشور به مقدار قابل‌توجهی افزایش یافت، به‌طوری که میانگین مصرف امسال به‌ویژه در فصل تابستان به بیش از ۱۱۴ میلیون لیتر رسید و وضع تولید و توزیع بنزین کشور در شرایط ناترازی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیژن میری IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    آقا خواهشمندم شرکت نفت برای کشاورزان وتولید کنندگان گندم برای رفت و آمد روستا تا شهر ۴۰ کیلومتر که هروز ۲ مرتبه باید رفت وآمد کنن سهمیه شرکت نفت برای کسانی که تولید نان وگندم مردم را کشت می کنن باید شرکت نفت کرمانشاه در اختیار کشاورزان سهمیه در اختیار آنها قرار بدهند مانند سوخت تراکتور که سرکت نفت به اشتباه همیشه سهمیه سوخت تراکتور را هر ماه کم میکنن تا طوری که فقط گازویل روشن کردن تراکتور هم نمیشه آخه آن مهندس یا کارشناسی که نمی دانند چقدر سوخت برای تراکتور لازم دارند وشرکتیها انگار از جیب پدرشان دارن کمک به کشاورزمی کنن خواستار سوخت ماشین برای تولید گندم وسوخت تراکتور را هر ماه کم می کنن