۱۶ نفر

تهران دو استان می‌شود

۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰
کد خبر: 814485
تهران دو استان می‌شود

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه تصمیم دولت برای تفکیک استان تهران به شرقی و غربی مبتنی‌ بر نظرات کارشناسی و اقتضائات منطقه‌ای خواهد بود، گفت: ایجاد استان نیازمند مصوبه مجلس است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسین اسماعیلی در گفت و گویی درخصوص برخی انتقادات نسبت به تصمیم دولت مبنی بر تفکیک استان تهران به شرقی و غربی اظهار داشت: در هر حال این یک بحث کارشناسی جدی و تقاضایی است که انجام شده و به طور قطع تصمیم دولت مبتنی بر نظرات کارشناسی و اقتضائات منطقه‌ای خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بنا به نظر و گفته رییس جمهور این موضوع به بررسی نیاز دارد، تصریح کرد: اما اکنون دولت مصوبه‌ای در این زمینه ندارد.

رییس دفتر رییس جمهور در بیان اقتضائاتی که برای تفکیک تهران به استان‌های شرقی و غربی وجود دارد، تاکید کرد: از آنجا که بسیاری از امکانات در تهران است بسیاری از شهرها در نقاط شرقی و غربی استان تهران معتقدند که تا استقلال پیدا نکنند، امکانات بیمارستانی به خدماتی به این مناطق نخواهد رسید.

اسماعیلی یادآور شد: بر اساس دستور رییس جمهور ، این اقدام کاملا باید در چارچوب فرآیندهای کارشناسی انجام شود، ضمن اینکه اگر در این زمینه به جمع‌بندی هم برسیم نظر دولت به تنهایی قابل اجرا نیست و ایجاد استان نیازمند مصوبه مجلس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    عجب
  • علی US ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 3
    مردم رباط کریم وبهارستان وپرند تنها در صورتی طرح تهران غربی را می پذیرند که مرکز آن با توجه به زیر ساخت‌ها و جمعیت و زیر بنا و امکان توسعه‌ در آینده شهر پرند باشد
    • ندارم IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      الان ما نپذیریم دیگه انجام‌ نمیدن؟😂