۰ نفر

اختلال در پمپ‎‌بنزین‌ها/ آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت در استان‌ها

۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 814430
اختلال در پمپ‎‌بنزین‌ها/ آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت در استان‌ها

بررسی‌ میدانی در سراسر کشور حاکی از آن است که به دنبال بروز اختلال در جایگاه‌های سوخت، عرضه بنزین با کارت سوخت متوقف شده است و به صورت مقطعی برای رفع نیاز مردم، عرضه سوخت به صورت آزاد صورت می گیرد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، به دنبال بروز اختلال نرم‌افزاری در سامانه هوشمند سوخت، فعالیت جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور از صبح امروز با مشکل مواجه شده است.

« رضا نواز» سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت در این زمینه با تکذیب شایعاتی مبنی بر تغییر قیمت بنزین و گازوییل، گفت: ساعتی پیش اختلالی در جایگاه‌های سوخت ایجاد شد که اکنون این مشکل در دست بررسی است و مانعی برای عرضه سوخت به صورت آزاد وجود ندارد.

وی افزود: زمانی که مشکل نرم افزاری در جایگاه ها ایجاد شود، امکان عرضه سوخت با کارت سوخت وجود ندارد از این رو نیازمند این هستیم که یک سری اقداماتی به صورت آفلاین برای عرضه بنزین آزاد صورت بگیرد تا عرضه سوخت در جایگاه ها به مدار بازگردد و مشکل نرم افزاری حل شود.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت با بیان اینکه مشکل نرم افزاری در حال رفع است گفت: تا ساعت آینده جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین و گازوییل به مدار باز می گردد اکنون برای رفع نیاز مردم به صورت مقطعی، عرضه سوخت به صورت آزاد صورت می گیرد.

بر اساس بررسی‌های میدانی آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت در نقاط مختلف کشور به این شرح است:

عرضه بنزین در زاهدان به صورت دستی انجام می‌شود

هم‌اکنون عرضه بنزین به صورت دستی در جایگاه‌های زاهدان انجام می‌شود و از ۷۲ جایگاه استان، تا این لحظه ۲۳ جایگاه برای عرضه دستی بنزین به مدار عرضه بازگشته و بقیه در حال انجام هستند؛ جایگاه‌های سوخت ایران، جاده ابریشم و جایگاه دانشگاه در شهر زاهدان به صورت دستی فعال شدند.

«قربانعلی مردانی» مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در این زمینه گفته است: جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد مردم در صورتیکه نیازمند ضروری به بنزین نیستند، فعلا تا رفع کامل مشکل، به جلایگاه‌های عرضه مراجعه نکنند.

سوخت رسانی در کرمانشاه به صورت آفلاین در حال انجام است

«علی شعبانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اعلام اینکه از ساعتی پیش جایگاه‌های سوخت به صورت سراسری دچار یک نقص فنی شده‌اند، گفت: هم اکنون سوخت رسانی به صورت آفلاین و به صورت تدریجی در جایگاه های سوخت استان در حال اجرا و پیگیری است.

او افزود: مشکل سوخت رسانی در بخشی از جایگاه های بنزین استان رفع شده و مشکل سایر جایگاه ها هم در دست اقدام و پیگیری است و تا ساعاتی دیگر مرتفع خواهد شد.

به گفته وی متخصصان فنی در استان با تجارب کسب شده از گذشته بویژه اختلال ۲ سال پیش، در حال رفع مشکل هستند.

«پیمان بهرامی» سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت که اکنون سوخت رسانی در ۱۲ جایگاه استان در حال انجام است و در حال راه اندازی سایر جایگاه ها به صورت دستی هستیم.

«فرزاد پناهنده» مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی غرب کرمانشاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۱۱ جایگاه سوخت در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، اکنون سه جایگاه به صورت دستی فعال شده و مابقی نیز به تدریج در حال فعال سازی است.

استان کرمانشاه در مجموع ۱۶۲ جایگاه عرضه سوخت مایع و گاز طبیعی دارد که ۱۲۵ جایگاه در استان فقط سوخت مایع توزیع می کنند.

اختلالِ نیمی از جایگاه‌های سوخت خراسان‌شمالی برطرف شد

«رضا احمدنیا» مدیر شرکت نفت منطقه خراسان شمالی گفته که اختلال در سیستم هوشمند جایگاه‌های سوخت در این استان نیز از صبح رخ داد و اکنون مشکل تعداد زیادی از این جایگاه ها برطرف شده است.
به گفته وی، ۲۳ جایگاه از ۵۴ جایگاه عرضه بنزین در استان اکنون فعال است و مابقی هم به تدریج برای خدمات رسانی تا پایان امروز فعال می شود.
خراسان شمالی دارای ۳۰ جایگاه برای عرضه سوخت سی.ان.جی فعال است.

۲۰ درصد جایگاه های سوخت خراسان رضوی به فعال بازگشته اند

«علی اصغر اصغری» مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسات رضوی خبر داد: رفع نقص فنی ۲۰ درصد از ۱۵۳ جایگاه عرضه سوخت بنزین در ۱۲ شهرستان زیرپوشش این منطقه انجام شده و خدمات رسانی با سوخت دوم در حال فعالیت هستند.

فهرست پمپ بنزین های فعال هرمزگان اعلام شد

«احمد سالاری» مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان گفت: حدود ۳۹جایگاه از ۱۶۰ پمپ بنزین هرمزگان به مدار بازگشتند و اکنون در شهر بندرعباس جایگاه های بلال، چهارراه استادیوم خلیج فارس و پارک جنگلی به صورت سامانه ای فعال شده اند و پمپ بنزین های ترنج و شهید داج (میدان اسکله شهید باهنر)به صورت دستی، سوخت عرضه می کنند.

وی فهرست پمپ بنزین های فعال شده در سایر شهرستان ها را به این شرح اعلام کرد:

حاجی آباد: غرفا

قشم: جایگاه روستای طبل، هنگام، گیاهدان و شهید راستی، صنایع نفت و حرا

میناب: جایگاه های یادگار پدر، آنامیس، دلفین ، ساحل مکران، امام آباد، دریا، آترا، سندرک

بندرلنگه: گارستانه، چاه مسلم، مقام، هرنگ، پدل و کمشک

جاسک: کرتی، کاشی، گتان، جاسک کهنه، سهران، بهل

کیش: ازناوه زاده، امیرماهان

جایگاه های جزایر ابوموسی و لاوان

سالاری فر تاکید کرد: این فهرست در حال کامل شدن است و با تلاش عوامل فنی شرکت ، لحظه به لحظه تعداد پمپ بنزین هایی که به مدار بازمی گردند بیشتر می شود.

۲۰ جایگاه‌ مازندران امکان عرضه سوخت دارند

«سبحان رجب پور» مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت:‌ در زمان حاضر ۲۰ جایگاه در مناطق مهم و پرجمیعت شهری و جاده ای استان امکان عرضه سوخت به صورت دستی یا آفلاین دارند.
وی افزود:فعالیت جایگاه های سوخت در محورهای سوادکوه و هراز مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر پنج جایگاه در ساری، پنج جایگاه در سوادکوه، سه جایگاه در بابل، چهار جایگاه در آمل، یک جایگاه در نکا و یک جایگاه سوخت در بهشهر امکان عرضه سوخت بنزین را با قیمت نرخ دوم ۳۰ هزار ریالی دارند.
استان مازندران دارای ۲۱۳ جایگاه سوخت است که ۱۲۶ مورد آن مربوط به سوخت بنزین بوده و باقی جایگاه های گاز طبیعی است.

۳۶ جایگاه عرضه سوخت در کردستان فعال است

«جهانبخش نوکانی» مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: از ۸۹ جایگاه عرضه بنزین در استان ۳۶ جایگاه آن در مدار استفاده بوده و به مردم خدمات می دهد و لحظه به لحظه بر تعداد جایگاه های در مدار اضافه می کنند.
وی ادامه داد: سوخت به اندازه کافی در دسترس شهروندان است و هیچگونه مشکلی در عرضه بنزین در جایگاه ها وجود ندارد.

خدمات رسانی در بیشتر جایگاه‌های سوخت البرز متوقف شد

گزارش های میدانی از توقف فعالیت بیشتر جایگاه های عرضه سوخت استان البرز در روز دوشنبه ۲۷ آذر ماه حکایت دارد.
تاکنون ۶ جایگاه سوخت در این استان بازفعال شده و تلاش تیم‌های فنی شرکت پخش فرآورده های نفتی البرز برای راه اندازی سایر جایگاه های سوخت استان ادامه دارد.

۱۹ جایگاه تبریز و ۴۸ جایگاه آذربایجان شرقی در حال عرضه بنزین است

«ناصر راشد» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۱۹ جایگاه از ۴۱ جایگاه تبریز و ۴۸ جایگاه از ۱۸۴جایگاه سوخت استان برای عرضه بنزین و گازوییل آماده است و این تعداد در حال افزایش است و تا عصر امروز تمام ۴۱ جایگاه عرضه بنزین شهرستان تبریز و ۱۸۴ جایگاه آذربایجان شرقی آماده عرضه بنزین می شود.

در حال تکمیل...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha