۳ نفر

قیمت روز تیبا شنبه ۲۵ آذرماه | کارخانه و صفر

اختلاف قیمت تیبا در کارخانه و بازار نجومی شد / این مدل ۲۱۱ ارزانتر است! + جدول

۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۳
کد خبر: 814198
اختلاف قیمت تیبا در کارخانه و بازار نجومی شد / این مدل ۲۱۱ ارزانتر است! + جدول

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودرو تیبا در تاریخ ۲۵ آذرماه . برای مشاهده قیمت کارخانه تیبا وارد سایت اقتصادآنلاین شوید. 

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین، خودرو تیبا  اولین بار در سال ۸۹ برای دهک‌های میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما امروز قیمت آن به بالای ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. با اینکه یک سال است خط تولید تیبا متوقف شده است و قیمت کارخانه این خودرو مربوط به سال گذشته است اما بررسی اختلاف قیمت تیبا در کارخانه و بازار آزاد حاکی از ارقام نجومی شد. آخرین قیمت کارخانه تیبا هاچبک ۱۲۷ میلیون تومان است که تفاوت ۲۱۱ میلیون تومانی با قیمت امروز تیبا هاچبک در بازار آزاد دارد. همچنین تفاوت قیمت تیبا صندوق دار در کارخانه و بازار آزاد نیز ۲۰۸ میلیون تومان است.

قیمت تیبا صفر در بازار و کارخانه

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
هاچ بک EX ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی - سایپا صفر  ۳۳۸,۰۰۰,۰۰۰
هاچ بک EX ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی - سایپا صفر  (کارخانه) ۱۲۷,۱۱۷,۰۰۰
صندوق دار SX بنزینی ۱۴۰۱ | سایپا صفر  ۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
صندوق دار SX بنزینی ۱۴۰۱ | سایپا صفر  (کارخانه) ۱۲۰,۱۰۷,۰۰۰
تیبا دو پلاس ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۳۴۶,۰۰۰,۰۰۰

قیمت تیبا دست دوم

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)

تیبا هاچ بک EX

 ۱۳۹۷  ۱۰۰,۰۰۰ ۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰

تیبا صندوق دار SX بنزینی

۱۳۹۳ ۱۶۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰

تیبا هاچ بک EX

۱۳۹۹ ۴۴,۰۰۰   ۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰

تیبا، صندوق دار SX بنزینی

۱۳۹۲ ۲۶۰,۰۰۰ ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰

بر اساس قیمت خودروهای کارکرده، قیمت تیبا صندوق دار دست دوم سال ۹۳ با ۱۶۰ هزارکیلومتر کارکرد به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت تیبا کارکرده هاچبک سال ۹۷ نبز ۲۸۳ میلیون تومان است.

تیبا با نام پیشین مینیاتور در ۲۳ آذر ۱۳۸۹ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، کیا ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تأیید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می‌داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این خودرو در نسخهٔ فول هم قابل سفارش بود.

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰میلیون دلار است که استفاده از قطعات و طراحی‌های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شد. این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهک‌های میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما در پایان با افزایش قیمت از دسترس دهک‌های پایین خارج شد. تولید این خودرو در مردادماه سال ۱۴۰۱ به دلیل عدم ایمنی کافی خودرو متوقف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha