۰ نفر

تحریم طالبان تمدید شد

۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 814083
تحریم طالبان تمدید شد

در ادامه فشارها علیه هیئت حاکمه افغانستان، شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌ها علیه حکومت طالبان را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، شورای امنیت سازمان ملل متحد مأموریت تیم‌ نظارت بر تحریم‌ها علیه طالبان و نهادهای تهدیدکننده‌ صلح و امنیت افغانستان را برای یک ‌سال دیگر تمدید کرده است.

این شورا با اتفاق آرای ۱۵ عضو، قطعنامه تداوم تحریم‌های ۱۹۸۸ علیه طالبان را به تصویب رسانده که بر مبنای آن هیئت حاکمه افغانستان یک‌ سال دیگر نیز تحت تحریم‌های سازمان ملل متحد باقی خواهد ماند.

طبق این قطعنامه، شرکت‌ها و نهادهای مرتبط و وابسته به طالبان نیز مشمول این تحریم هستند. براساس تصمیم جدید شورای امنیت، تیم نظارت باید اطلاعاتی را در مورد عدم رعایت اقداماتی که شامل مسدود کردن وجوه و دارایی‌ها، جلوگیری از سفر و عرضه یا انتقال سلاح است، جمع‌آوری کند.

این شورا همچنان قطعنامه «تروریسم بین‌المللی و افغانستان» را نیز به تصویب رسانده است. به گفته این شورا، افغانستان تحت حاکمیت طالبان تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌الملل است.

اخیراً نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا «محمدخالد حنفی» وزیر امر به معروف و نهی از منکر و «فریدالدین محمود» و رئیس اکادمی علوم طالبان را به دلیل آنچه نقض حقوق بشر خوانده، تحریم کرده بود.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این تحریم‌ها گفته بود: درحالی‌که آمریکا خود به دلیل حمایت از اسرائیل یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر است، متهم کردن دیگران به نقض حقوق بشر و سپس وضع تحریم بر آنها، غیرقابل توجیه و غیرمنطقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha