۰ نفر

گوشی اختصاصی اپل / این آیفون خاص‌تر از همه گوشی‌ها خواهد بود

۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبر: 814078
گوشی اختصاصی اپل / این آیفون خاص‌تر از همه گوشی‌ها خواهد بود

اپل با طراحی تراشه‌های اختصاصی برای آیفون ۱۷ پرو، وابستگی خود را به تأمین‌کنندگان خارجی کمتر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، زومیت نوشت: آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس با تراشه‌ی وای‌فای ۷ اختصاصی اپل در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسند. جف پو، تحلیلگر زنجیره منابع اپل، اذعان می‌کند که این تراشه‌ی اختصاصی، تهدیدی جدی برای شرکت برودکام به شمار می‌آید.

بر اساس گزارش مک‌رومرز، شرکت برودکام، تأمین‌کننده‌ی اصلی تراشه‌های بلوتوث و وای‌فای مدل‌های مختلف گوشی اپل محسوب می‌شود. پو معتقد است که هر چهار گوشی سری آیفون ۱۸ در سال ۲۰۲۶ به این تراشه‌های اختصاصی مجهز می‌شوند.

بلومبرگ سال گذشته به تولید تراشه‌ی ترکیبی بلوتوث و وای‌فای توسط اپل در سال ۲۰۲۵ اشاره کرده بود. با این حال، مینگ‌چی کوئو، تحلیل‌گر باسابقه، ادعا می‌کند که اپل تنها تراشه‌ی وای‌فای را تولید خواهد کرد.

این تحلیلگر مشهور، در ادامه اذعان می‌کند که اپل توسعه‌ی تراشه‌ی وای‌فای را برای مدتی متوقف کرده‌ است. هنوز زمان از سرگیری تحقیقات و توسعه‌ی مجدد تراشه مشخص نیست.

طراحی اختصاصی تراشه‌ی وای‌فای به اپل این امکان را می‌دهد تا وابستگی خود را به تأمین‌کنندگان خارجی کمتر کند. آیفون ۱۷ پرو نسبت به مدل‌های پیشین مانند آیفون ۱۵ پرو از قطعات اختصاصی بیشتری بهره می‌برد و اپل سعی دارد که در طی تولید آن، استفاده از قطعات سایر شرکت‌ها را محدودتر کند؛ بدین‌ترتیب می‌توانیم آن را اپلی‌ترین آیفون تاریخ بنامیم.
برخورداری آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس از وای‌فای ۷ به آنها امکان دریافت و ارسال داده‌ها روی باند ۲.۴GHz و ۵GHz و ۶GHz به شکل همزمان را می‌دهد؛ این قابلیت سرعت بیشتر و تأخیر کمتر اتصال را به دنبال دارد.

طبق ادعای کوالکام، وای‌فای ۷ می‌تواند سرعتی بیش از ۴۰ گیگابیت‌برثانیه را ارائه دهد که نسبت به وای‌فای ۶E افزایش ۴ برابری سرعت را به ارمغان می‌آورد.

هنوز مشخص نیست که قیمت گوشی آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس که به تراشه‌ی اختصاصی اپل مجهز خواهند شد، نسبت به نسل‌های گذشته تغییری خواهد داشت یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha