۴ نفر

هشدار دارندگان ارزهای دیجیتال بخوانند

۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبر: 814077
هشدار دارندگان ارزهای دیجیتال بخوانند

سازنده کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال، روز گذشته ۱۴ دسامبر گرفتار هک مخربی شده که منجر به سرقت تقریباً ۴۸۴ هزار دلار در قالب دارایی‌های رمزارزی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، طبق گزارش‌ها، در این حمله، یکی از کارمندان سابق لجر قربانی یک حمله فیشینگ شد که به مهاجم اجازه دسترسی به حساب NPMJS او و تزریق کد مخرب در کیت اتصال لجر را داد. سپس، یک نسخه مخرب از کیت اتصال لجر برای نسخه‌های ۱.۱.۵، ۱.۱.۶ و ۱.۱.۷ منتشر شد.
بلافاصله با تیم امنیتی تماس گرفته شد و در عرض ۴۰ دقیقه پس از آگاه شدن لجر، راه‌حلی برای رفع مشکل ارائه شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این حمله با همکاری WalletConnect، یک پروتکل ارتباطی برای وب ۳ غیرفعال شده و تتر نیز به فریز کردن کیف پول هکر و تقویت امنیت بلاکچین کمک کرده است.
به گزارش رمز ارز به نقل از پلتفرم ردیابی Lookonchain، شرکت لجر به طور مداوم اطلاعاتی را در مورد این حمله برای مشتریان خود منتشر می‌کرد تا زمانی که در نهایت اعلام کرد این محصول یک بار دیگر برای استفاده ایمن شده است. بر اساس توییت لجر، کد مخرب غیرفعال شده و کیت اتصال (Connect Kit) آن، قابل استفاده مجدد است. برای این منظور، لجر نسخه جدید کیت اتصال خود، ۱.۱.۸، را عرضه کرده و از کاربران خواسته که پس از یک دوره انتظار ۲۴ ساعته، از آخرین نسخه استفاده کنند.
به گفته لجر، گزارش جامعی از این حادثه در حال آماده‌سازی است و به زودی منتشر خواهد شد. در این میان، لجر به کاربران توصیه کرده که امنیت تراکنش‌های خود را به شدت در اولویت قرار دهند و هرگونه تفاوت بین دستگاه و صفحه نمایش رایانه یا تلفن را به عنوان نگرانی‌ فوری تلقی کرده و به سرعت تراکنش‌ها را متوقف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فواد شلیباوی US ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    از من دوزیدن فروختم حسابم هک کردن
  • م.ب IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    تا بوده و بوده یه چیزی تویه کشورها (حالا قبل‌ترها که دنیا پیشرفت نکرده بود) و یا الان که شکلش نوین شده، علم کردن برای فریب ملت و گرفتن سرمایه مردم و فقیر کردن ملت. هیچ جای دنیا بدون تولید کالا، چیزی ارزشمند نمیشه. سرمایه گذاران این بازار یا همون نهنگ ها کارشون خالی کردن جیب شما ملته. چون تولید که ندارن فقط پول میذارید و با پول، پول ور می‌دارید. و جالبه هرچی دنیا تو فشار بیشتر بره مردم بیشتر میان.