۰ نفر

شناسایی ۷۲ گونه پرنده در تالاب میل مغان

۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۴
کد خبر: 813873
شناسایی ۷۲ گونه پرنده در تالاب میل مغان

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: ۷۲ گونه پرنده در تالاب میل مغان شهرستان اصلاندوز شناسایی شده و صید و شکار در این منطقه ممنوع است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شاهین جهانگیرزاده  اظهار کرد: پرنده مهاجر و حمایت شده غاز پیشانی سفید کوچک وارد تالاب سد میل مغان در شهرستان اصلاندوز شد.

وی گفت: غاز پیشانی سفید کوچک تنها پرنده در حال انقراض در دنیاست که برنامه حفاظت بین المللی برای آن تدوین شده و در هنگام مهاجرت رصد می شود.

رئیس حفاظت محیط زیست پارس آباد با اشاره به اینکه ۷۲ گونه پرنده در تالاب میل مغان شناسایی شده است، افزود: غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید کوچک و بزرگ، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده ای، اردک سر حنایی، کفچه نوک، کشیم کوچک، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، حواصیل و بوتیمار از پرندگان مهاجر به منطقه هستند.

جهانگیرزاده ادامه داد: با آغاز فصل سرما در مناطق سردسیری روسیه و شمال اروپا، تعداد کثیری از گونه‌های مختلف پرنده با مهاجرت به نوار غربی کشور، تالاب‌ها و آب‌بندها و مزارع کشاورزی شهرستان پارس آباد را برای زمستان‌گذرانی خود انتخاب می‌کنند.

وی ضمن تاکید به ممنوعیت صید و شکار در این منطقه و اینکه با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: تالاب میل مغان در ۵۳ کیلومتری شهرستان پارس آباد و ۳ کیلومتری غرب شهرستان اصلاندوز واقع شده است و یکی از زیستگاه های مهم حیات وحش استان اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha