۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش یک درصدی قیمت نفت در پی حمله به یک نفت‌کش در دریای سرخ

۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
کد خبر: 813748
افزایش یک درصدی قیمت نفت در پی حمله به یک نفت‌کش در دریای سرخ

تانکری در دریای سرخ در سواحل یمن توسط افراد مسلح با یک قایق تندرو تیراندازی شد، همزمان فدرال رزرو ایالات متحده نرخ های بهره را ثابت نگه می دارد و از کاهش در سال ۲۰۲۴ خبر می دهد که خود می‌تواند به افزایش تقاضا و قیمت نفت بینجامد

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین و به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه به دلیل نگرانی در مورد امنیت عرضه نفت خاورمیانه پس از حمله یک نفتکش در دریای سرخ، حدود ۱ درصد از پایین‌ترین سطح چند هفته اخیر افزایش یافت.

معامله‌گران همچنین خاطرنشان کردند که پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر ثابت نگه داشتن نرخ بهره همانطور که انتظار می‌رفت و نشان داد که شروع به کاهش هزینه‌های استقراض در سال ۲۰۲۴ خواهد کرد، قیمت نفت خام افزایش یافت.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه‌های استقراض مصرف کننده می‌شود که می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت را افزایش دهد.

بهای معاملات آتی برنت ۱.۰۲ دلار یا ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۴.۲۶ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۸۶ سنت یا ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۹.۴۷ دلار رسید.

یک نفتکش در دریای سرخ در سواحل یمن توسط افراد مسلح در یک قایق تندرو مورد هدف قرار گرفت و این آخرین حادثه برای تهدید خط کشتیرانی پس از هشدار نیروهای حوثی یمن به کشتی‌ها برای عدم سفر به اسرائیل است.

نرخ بهره ایالات متحده

فدرال رزرو ایالات متحده اعلام کرد که نرخ بهره را ثابت نگه داشته و نشان دهنده پایان سیاست‌های پولی سختگیرانه برای مبارزه با تورم و کاهش هزینه‌های استقراض در سال ۲۰۲۴ است.

در جاهای دیگر، نزدیک به ۲۰۰ کشور در کنفرانس COP۲۸ به یک توافق تاریخی برای شروع کاهش مصرف جهانی سوخت‌های فسیلی دست یافتند.

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که با ریاست COP۲۸ درباره توافق نهایی موافق است و افزود که این توافق بر صادرات هیدروکربن پادشاهی تأثیری نخواهد داشت.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود علت کاهش قیمت اخیر نفت خام را «نگرانی های اغراق آمیز» در مورد رشد تقاضای نفت عنوان کرد.

از زمان اعلام دور جدید کاهش تولید اوپک پلاس در ۳۰ نوامبر، قیمت آتی برنت حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. اوپک پلاس شامل اوپک و متحدانی مانند روسیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha