۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

چشم انداز بازار سرمایه / سمت‌وسو آینده بازار چه خواهد بود؟

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲
کد خبر: 813576
چشم انداز بازار سرمایه / سمت‌وسو آینده بازار چه خواهد بود؟

پس از ثبت پیک تاریخی مهم در مرداد ۹۹ و رسیدن شاخص به محدوده ۲ میلیون ۱۰۰ هزار واحد عملا وارد یک الگوی اصلاحی شدیم.

تحلیل نئو شاخص کل را در نمای لگاریتمی مشاهده می فرمایید:

چشم انداز بازار سرمایه / سمت‌وسو آینده بازار چه خواهد بود؟

به این ترتیب که موج (A)  به صورت یک دیامتریک نزولی تا محدوده ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد ریزش را تجربه نمود. سپس وارد موج زمانبر (B)شدیم.  این موج از اواخر خرداد ۱۴۰۰ شروع شده و هنوز ادامه دارد. در سناریوی محتمل (B) یک سمیتریک شکل میدهد که در نیمه دوم مسیر هستیم.

ABCDEF تکمیل و حال در موج صعودی G هستیم و امواج HI نیز باقی مانده است.

در موج اصلاحی اخیر یعنی F یک الگوی ترکیبی شکل گرفت به صورت دیامتریک X مثلث و شاخص از محدوده پیک ۲میلیون ۵۰۰ هزار واحد تا ۱ میلیون ۹۳۰ هزار واحد در این موج ریزش را تجربه کرد.

حال با شکست قوی ۲ میلیون ۶۰ هزار واحد  که حوالی پیک تاریخی ۹۹ نیز بوده است وارد موج صعودی بعدی شدیم و این محدوده حد حمایتی قوی محسوب میشود.

هدف های این موج از سمیتریک می تواند ۲ میلیون ۲۳۰ هزار الی ۲ میلیون ۳۰۰ هزار واحد باشد و تا پیک تاریخی ۳ میلیون واحد نیز پیش رود.

سپس وارد اصلاح بعدی می شویم. با خط چین مسیر احتمالی آتی را به تصویر کشیده ایم. اگر مجدد به محدوده ۲ میلیون ۱۰۰ هزار واحد نفوذ کند احتمال اینکه F تمام نشده باشد هم میرود. لذا به این حمایت دقت شود.

سناریو محتمل دوم/ تحلیل مهرماه:

 در سناریو گذشته از ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱شاخص را به صورت یک سمیتریک کلی دیدیم و پس از اتمام این الگو A وسپس اصلاح B رخ داده است که در این صورت نیز از حمایت مشخص شده برگشت داشتیم و وارد موج صعودی شده ایم و نتیجه تقریبا یکسان رقم خورده است:

چشم انداز بازار سرمایه / سمت‌وسو آینده بازار چه خواهد بود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha