۰ نفر

تولد ۴۹ نوزاد نجات یافته از سقط

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۵
کد خبر: 813497
تولد ۴۹ نوزاد نجات یافته از سقط

دومین مرکز نفس کشور به منظور جلوگیری از سقط فرزندان سالم توسط والدین در استان یزد فعالیت دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس آمارها روزانه هزار و ۴۰۰ سقط فرزند سالم توسط والدین انجام می‌شود، مسئله‌ای که گروهی جهادی متشکل از بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و سپاه الغدیر استان یزد را بر آن داشت تا مرکز نفس را راه اندازی کنند.

ذاکری مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه ۹۵ درصد سقط ها، ارادی و بدون مجوز پزشکی است، گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی و بحث اقتصادی و معیشت خانواده ها، باعث می‌شود تا والدین اقدام به سقط جنین کنند.

او  افزود: مرکز نفس با ارائه خدمات مشاوره به خانواده ها، آن‌ها را از سقط جنین منصرف می‌کند که در این زمینه تا حدود زیادی موفق عمل کرده است.

احسانی مدیرعامل مرکز مشاوره و مردمی نفس استان یزد گفت: این مرکز در سه حوزه‌ی شناسایی، حمایت و فرهنگ سازی خدمات ارائه می‌کند.

او تصریح کرد: خدمات مرکز نفس بصورت رایگان است و ۳۰ مشاور مرکز بصورت شبانه روزی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل مرکز مشاوره و مردمی نفس استان یزد اظهار داشت: تاکنون ۵۳۸ مادر با مرکز ارتباط گرفتند که از این تعداد ۳۰۲ نفر از تصمیم سقط منصرف شدند و هم اکنون ۱۹۳ نفر تحت حمایت مشاوره و معیشتی مرکز هستند.

احسانی گفت: با خدمات مشاوره‌ای و حمایتی این مرکز، ۴۹ فرزند متولد شده اند.

قاسمی کارشناس مسئول مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم بیان کرد: حمایت‌های مرکز شامل مراقبت‌های بارداری، زایمان، مراقبت طفل تا پایان ۲ سالگی است. خدمات مشاوره هم شامل مشاوره خانواده، فردی و زناشویی و مشاوره دینی است.

او افزود: هر یک از افراد جامعه در صورت اطلاع از اینکه مادری تصمیم به سقط دارد می‌تواند با تلفن گویای مرکز نفس به شماره ۰۲۱۲۸۴۲۸۲۸۵ تماس بگیرد تا خدمات مرکز برای مادر انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha