۱ نفر

منصوری: دولت به تحقق دولت اسلامی نزدیک شده است

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۰:۱۷
کد خبر: 813454
منصوری: دولت به تحقق دولت اسلامی نزدیک شده است

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، با حضور در دانشگاه تهران بیان کرد: دولت سیزدهم به تحقق دولت اسلامی نزدیک شده است. ما به دولتی اعتقاد داریم که کنار مردم باشد. دولت فعلی، دولت اقدام و عمل است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تابناک، «محسن منصوری» معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با حضور در برنامه ویژه روز دانشجو با عنوان «نزدیک قله‌ایم» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی سخنانی، اظهار داشت: صحبت از ۱۶ آذر صحبت از یک روایت انقلابی و ضد سلطه است و حرف از نه به استکبار است.

وی‌ افزود: ریشه این رویداد که بعد از چند ماه از کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد موضوعی است که هنوز در تاریخ ما ادامه دارد و آن مبارزه با استکبار بود.
 
منصوری تاکید کرد: با کودتای ۲۸ مرداد کنسرسیومی شکل گرفت و قرار شد اصل نفت و سود آن را ببرند. با ملی شدن صنعت نفت «نه» به این چپاول‌ها و زیاده خواهی استکبار و روابط خارجی نامناسب آن زمان بود.
 
معاون اجرایی رییس جمهور گفت: با ملی شدن صنعت نفت تلاش‌ها برای اتکا به داخل بود، اما بیگانگان این را برنتافتند و اتفاقی که نباید می‌افتاد افتاد، زیرا کودتا ۲۸ مرداد انجام شد و بعد از آن نیکسون به کشورمان آمد، ولی روح آرمان خواهی و مطالبه‌گری و حق طلبی دانشجویان آن زمان در مقابل این موضوع ایستادگی کرد.
 
وی اذعان داشت: ما یک جریان دانشجویی کاملاً مستقل داریم که با مطالعه و تدبیر بحث کرده و اعلام نظر می‌کنند البته ممکن است برخی از صحبت‌های دوستان دانشجو از سلیقه بنده خوشش نیاید، اما روح حاکم بر این سخنان همگی درست است و جریان مطالبه‌گری را به خوبی دنبال می‌کنند.
 
منصوری در ادامه گفت: زمانی که دولت جدید کار خود را شروع کرد با کسری بودجه ۴۸۰ همتی مواجه بودیم و باید در هر ماه ۱۵ همت سود اوراق مشارکت دولت‌قبلی را پرداخت می‌کردیم.
 
وی ادامه داد: برخی کارشناسان در ابتدای دولت گفته بودند که باید منتظر تورم سه رقمی باشیم و اتفاقاً آنها با دیدن علائم اقتصادی آن هشدارها را می‌دادند.از سویی رشد نقدینگی کشور در حدود ۴۲ درصد بود. آن حجم پول به هر کجا که می‌رفت ویرانی به وجود می‌آورد و اکنون شاهدیم رشد نقدینگی به حدود ۲۶ درصد رسیده است.

منصوری با اشاره به موضوع مسکن گفت: وعده تحقق چهار میلیون مسکن با مشکلاتی در ابتدا مواجه بود اما در ادامه با سرعت بالایی گام‌ها را برداشتیم و هم اکنون سرعت خوبی در ساخت مسکن داریم. این وعده را هم می‌دهم هر جا احساس کردیم نتوانستیم به وعده ساخت چهار میلیون مسکن برسیم آن را صادقانه به مردم خواهیم گفت که مثلاً ۳ میلیون مسکن ساخته‌ایم و نتوانستیم آن را ادامه دهیم و تکمیل کنیم.
 
وی در خصوص جوان گرایی دولت اظهار داشت: در اولین جلسه دولت که به حضور مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان فرمودند، به سمت جوان گرایی و بازسازی فکورانه دولت و بدنه انقلاب حرکت کنید. در حال حاضر بسیاری از فرمانداری‌ها و بخشداری‌های از جوانان شکل گرفته است.
 
منصوری ادامه داد: دولت سیاست‌های دیگری خودرویی از جمله مجوز ورود ۱۰۰ هزار خودرو و همینطور تولید خودرو برقی را دنبال می‌کند و باید بگویم با افزایش تولید خود بازار را تنظیم خواهد شد.
 
معاون اجرایی رییس جمهور درخصوص ماجرای فساد چای دبش تاکید کرد: در رابطه با این موضوع، آن را همه بزرگواران در دولت گزارش داده‌اند. آقای رییس جمهور، وزیر اطلاعات معاونت‌های ریاست جمهوری و سخنگوی دولت ابعاد مختلف آن را توضیح داده‌اند. اولاً دولت به محض اطلاع از این فساد با جدیت وارد موضوع شد و همه ارکان دولت به صورت جدی به این حوزه ورود کردند.
 
وی افزود: در جریان این مساله مهم دولت بیشترین همکاری را با دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات مجلس و به اذعان این دستگاه‌ها داشته به گونه‌ای که از ۴ الی ۵ ماه پیش دولت خود این موضوع را اعلام کرد و خود در برخورد این مسئله پیشرو بود زیرا در مسئله برخورد با فساد هیچ دولتی مانند این دولت پیشگام نبوده است اما متاسفانه موضوع به گونه‌ای بیان شد که انگار معادل ریالی این ارز دچار اشکال شده است، یعنی اینگونه نبوده که ۳ میلیارد دلار ارز به نرخ دلاری ۵۰ هزار تومان به هدر رفته است. این میزان ارز معادل نرخ نیمایی به صورت ریالی پرداخت شده است.
 
منصوری ادامه داد: متاسفانه برخی این موارد را به گونه دیگر جلوه می‌دهند. از طرفی وزارت اطلاعات در این پرونده ورود کرده و با همه خاطیان این پرونده برخورد شده و عزم مان در مبارزه با فساد کاملاً جدیت و ما در دولت این را برای خود فرصت می‌دانیم که بتوانیم ریشه فساد را به خشکانیم.
 
معاون اجرایی رییس جمهور خاطر نشان ساخت: ما از دوران اینکه اگر دست به برادر من بزنی اعلام جنگ می‌کنم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دولت خود گشت ارشاد مدیران را به راه انداخته است و محکم با موارد این چنینی برخورد خواهد کرد.
 
معاون اجرایی رئیس جمهور در دانشگاه تهران در ادامه بیان کرد:  ما اعتقاد به دولت خدمتگزار داریم نه دولت منتگذار؛ ما به توان داخل چشم داریم نه دست بیگانه. حرکت دولت سیزدهم بر مدار اقتصاد مقاومتی است نه اقتصاد سرمایه داری.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    هر کسی نزدیک ایشونه بره بیدارش کنه داره توی خواب حرف میزنه.
  • US ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    بله رکورد زدید بالاترین رقمهای اختلاس وگرانی وایحاد فساد اداری ودلوت راتتی تبعیض وفقر درجامعه صلوات براسلام