۲ نفر

رئیس دیوان محاسبات:

گام‌هایی برای شفافیت مالی در وزارت نفت برداشته شد

۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۵
کد خبر: 813446
گام‌هایی برای شفافیت مالی در وزارت نفت برداشته شد

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه وزارت نفت در توسعه زیرساخت‌های صنعت نفت موفقیت‌های خوبی داشته است، گفت: این موضوع به پایداری منابع بودجه کمک می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، سیداحمدرضا دستغیب امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه) در حاشیه حضور در وزارت نفت و پس از نشست با جواد اوجی، وزیر نفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز فرصتی مغتنم بود که بازدیدی از وزارت نفت داشته باشیم و البته نشستی مطلوب برگزار شد.

وی افزود: آن چیزی اتفاق افتاد و دغدغه رهبری نیز هست موضوع رابطه مالی نفت و دولت است که خوشبختانه قدم‌های خوبی ازسوی وزارت نفت در این حوزه برداشته شده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: امروز با حضور در مرکز پایش و رصد شرکت ملی نفت ایران، تولید نفت کشور را تا رسیدن محصول به پایانه‌های صادراتی مشاهده کردیم که شفافیت در این حوزه تا حد قابل قبولی مشخص بود.

دستغیب ادامه داد: نکته دیگر توسعه زیرساخت‌های وزارت نفت در حوزه بالادست و پایین‌دست بود که به‌طور مشخص نمایان بود که این موضوع به پایداری منابع بودجه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه صنعت نفت، صنعتی مهم و تلاش بر این است که در گام دوم در حوزه مالی شاهد شفافیت بیشتری در این بخش باشیم، اظهار کرد: در حساب واحد خزانه کار خوبی ازسوی وزارت نفت انجام شده که قابل قبول است، هم‌اکنون ۹۵ درصد حساب‌های ریالی مجموعه نفت به خزانه منتقل شده که با رفع برخی مشکلات این عدد به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: تعداد باقیمانده حساب‌های منتقل نشده به خزانه عدد قابل‌توجهی نیست و تعداد کمی باقی مانده که این مهم نشان می‌دهد وضع وزارت نفت نسبت به دیگر وزارتخانه‌ها قابل‌قبول است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha