۰ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

۷ ترفند تضمینی برای تشخیص ماشین لباسشویی بوش اصلی از تقلبی! + لیست قیمت

۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبر: 813126
۷ ترفند تضمینی برای تشخیص ماشین لباسشویی بوش اصلی از تقلبی! + لیست قیمت

در این مطلب به بررسی قیمت انواع ماشین لباسشویی می پردازیم.

اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا؛ با توجه به این که ماشین لباسشویی از پر کاربردترین وسایل آشپزخانه است و وجود آن یک ضرورت محسوب می‌شود؛ بنابراین باید در خرید آن دقت زیادی به خرج داد. در میان برندهای موجود در بازار ماشین‌های لباسشویی بوش می‌توانند میزان بیشتری از عمر و ماندگاری بالا را تضمین کنند.ما در این مقاله از چی چی چی به بررسی راه‌های تشخیص لباسشویی بوش اصل از تقلبی می‌پردازیم.

در مقاله معایب لباسشویی بوش ، با هم تاریخچه و سابقه برند بوش را بررسی کردیم؛ زیرا تحقیق درباره خوش‌نام بودن یا نبودن برند، از مراحل اولیه خرید است.بوش با بالاترین کیفیت و جدیدترین تکنولوژی بیشترین درصد رضایت را نسبت به برندهای دیگر لباسشویی دارد. شرکت بوش تولیدکننده لوازم خانگی مانند جاروبرقی، ظرفشویی، لباسشویی و غیره است.

این برند در اصل ساخت آلمان است اما در کشورهای دیگری مانند ترکیه نیز خط تولید دارد. به دلیل تقاضای بالا برای محصولات این برند افراد سودجو در صدد فروش محصولات تقلبی به نام این برند هستند.

آشنایی با برند بوش

Bosch یک شرکتی بین‌المللی در حوزه‌ فعالیت طراحی، ساخت و فروش محصولات و تجهیزات مهندسی است. مدیریت شرکت در گرلینگن آلمان واقع شده است و سابقه فعالت آن نزدیک به ۱۵۰ سال است.

نام اصلی شرکت رابرت بوش به نام بنیانگذار این شرکت است، اما در اکثر جهان با نام بوش شناخته می‌شود.

شرکت آلمانی بوش در ۴ زمینه‌ موبایل، لوازم خانگی، ابزارالات کارگاهی و فناوری صنعتی و ساخت و ساز فعالیت دارد که در تمام این موارد نیز از نام های شناخته شده محسوب می‌شود.

بوش که جزء ۱۰ شرکت بزرگ آلمانی محسوب می‌شود، امروزه، در بیش از ۵۰ کشور جهان فعالیت دارد.

از سال ۱۹۹۶، سهام شرکت بوش بین بنیاد رابرت بوش و خانواده‌ی بوش تقسیم شد. ۹۲ درصد در اختیار موسسه غیر انتفاعی رابرت بوش است که سود حاصل را صرف کارهای انسان دوستانه می‌کند.

راه‌های تشخیص لباسشویی بوش اصل از تقلبی

در سال‌های اخیر با افزایش قیمت ارزهای خارجی و افزایش تورم در ایران، خرید محصولات خارجی از جمله لوازم خانگی بوش برای مردم دشوار شده است و مردم به دنبال خرید محصولاتی با قیمت ارزان‌تر هستند.

در همین راستا افراد سودجو بسیاری تصمیم به فروش اجناس بی‌کیفیت و تقلبی با نام شرکت‌های شناخته شده ای مانند بوش گرفتند.

برخی فروشندگان نام برندهای ارزان قیمت متفرقه چینی را تغییر داده و با برچسب و لگوی بوش به مشتریان عرضه می‌دارند. شما در ادامه می‌توانید با راه‌های تشخیص برند بوش با انواع تقلبی آن آشنا شوید.

ظاهر دستگاه

اولین راه مقایسه ظاهر دستگاه است. مقایسه ظاهر دستگاه یکی آسان‌ترین راه‌های تشخیص محصولات اصل برند بوش از انواع تقلبی آن است. در این روش لازم است مدل مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و آن را با محصول انتخابی خود مقایسه کنید. تفاوت در این دو، نشان از تقلبی بودن دستگاه مورد نظر است. در مقایسه جزئیات به موارد زیر دقت کنید:

    جنس و شکل درب لباسشویی
    تعداد و محل قرارگیری دکمه‌ها
    تعداد برنامه‌های شستشو
    محل قرارگیری مانیتور
    برچسب‌های موجود بر سطح لباسشویی
    ابعاد و اندازه لباسشویی
    ظرفیت دیگ شستشو
    جهت باز شدن درب
    حداکثر و حداقل دور خشک کن موتور

نداشتن کارتن

یکی از راه های فروش جنس تقلبی نداشتن بسته بندی شرکتی و کارتن است؛ بنابراین اگر با فروشنده ای مواجه شدید که دلیل نداشتن کارتن را پارگی هنگام حمل و نقل عنوان کرد بدانید که این از روش‌های کلاهبرداری برای فروش جنس تقلبی است پس هنگام خرید از انتخاب اجناس فاقد کارتن و بسته بندی اجتناب کنید.

برچسب و لوگوهای رو دستگاه

یکی از رایج‌ترین راه‌های فروش ماشین لباس شویی تقلبی، چسباندن لوگو و مارک‌های تقلبی است. حتماً به این نکته توجه داشته باشید که مارک‌های اصلی شرکت بوش به هیچ عنوان با ناخن کنده نمی‌شوند؛ بنابراین داشتن لوگو را دلیل بر اصل بودن ماشین لباسشویی خود قرار ندهید و توجه داشته باشید که برند بوش، پرچم کشور خود را به عنوان لوگو روی محصولات خود نصب نمی‌کند.

ابتدا به سراغ برچسب‌های مدل و سریال بروید. باید دو برچسب یکسان روی کارتن و بدنه ماشین لباسشویی وجود داشته باشند. ابتدا از یکسان بودن دو برچسب مطمئن شوید، سپس مدل ماشین لباسشویی را در اینترنت سرچ کنید و با مقایسه این دو از اینکه این محصول از تولیدات شرکت بوش است اطمینان حاصل کنید.

ارزانی بیش از حد ماشین لباس‌شویی

همان طور که از گذشته گفته‌اند هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست. برند بوش به دلیل کیفیت بالا قیمتی نسبتاً بالا دارد. اگر با اجناس ارزان‌تر از حد نرمال مواجه شدید، به احتمال زیاد نشان از تقلبی بودن آن جنس است.

دقت به فناوری‌های دستگاه

در تشخیص لباسشویی بوش اصل از تقلبی، می‌توانید از راه‌های دیگری نیز استفاده کنید. مثلاً، جستجوی ویژگی‌هایی که با برچسب روی دستگاه نشان داده شده‌اند. یکی از این فناوری‌ها نمایش شستشوی ۳۶۰ درجه است. از وجود این ویژگی در فناوری ماشین‌های لباسشویی مطمئن شوید، زیرا این از ویژگی‌های برند بوش است.
گارانتی

تهیه محصولات از مراکز مجاز و با گارانتی اصلی آسان‌ترین راه تشخیص لباسشویی بوش اصل از تقلبی است. در خرید لوازم خانگی گارانتی و پشتیبانی اهمیتی به مراتب بیشتر از محصولات صوتی و تصویری دارد.

اما اگر به دنبال خرید محصولات بدون گارانتی با قیمت ارزان‌تر هستید، حتماً موارد ذکر شده قسمت‌های بعدی را مد نظر قرار دهید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گارانتی‌هایی که به همراه لوازم خانگی قاچاق ارائه می‌شود نامعتبر و تنها در جهت فریب مشتریان است.

وارد کردن کدهای دستگاه در سایت بوش

برای تشخیص لباسشویی بوش اصل از تقلبی باید بدانید که لوازم‌ برقی بوش همگی داری کدی به نام  E-Nr هستند، این کد نشان دهنده شماره مدل دستگاه است و یکی از طرق شناسایی لباسشویی بوش اصلی از تقلب محسوب می‌شود.

برای استفاده از این کد ابتدا از روی ماشین لباسشویی کدهای E-Nr و FD را پیدا کنید عموماً این کد روی درب ماشین لباسشویی دیده می‌شود.

به این نکته توجه کنید که پیدا نکردن کد دلیل بر تقلبی بودن ماشین لباسشویی محسوب می‌شود. پس از پیدا کردن کد آن را در سایت رسمی بوش وارد کنید. در صورت درست بودن کد، مدل و تصویر ماشین لباسشویی برای شما نمایش داده خواهد شد. در این مرحله باید تصویر نمایش داده شده را با ماشین لباسشویی مورد نظر تطبیق دهید.

شباهت کامل دو دستگاه دلیل اصل بودن دستگاه محسوب می شود و در صورتی که سایت بوش صفحه مورد نظر را پیدا نکند یا آن مدل در سایت بوش موجود نباشد. محصول مورد نظر تقلبی است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصادآنلاین مراجعه نمایید.

اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع ماشین لباسشویی بوش
مدل ظرفیت / کیلوگرم قیمت / تومان
 WGA۲۴۲X۰ME ۹
۲۸,۱۳۷,۰۰۰
 WGA۱۴۲X۰GC ۹
۲۸,۵۶۰,۰۰۰
 WGA۲۵۴X۰ME ۱۰
۳۴,۴۰۰,۰۰۰
WGG۲۵۶M۹۰ ۱۰
۵۴,۰۰۰,۰۰۰
WAX۳۲MXO ۱۰
۵۰,۳۰۰,۰۰۰
 WTN۸۵۴۲۳ME ۸
۴۶,۳۰۰,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha