۱ نفر

قیمت گوسفند زنده بیش از ۱۶۰ درصد گران شد!

۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹
کد خبر: 812971
قیمت گوسفند زنده بیش از ۱۶۰ درصد گران شد!

قیمت یک کیلو گوسفند و بره زنده و گاو پرواری تابستان امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۱۶۰.۵ و ١٤٤.٣ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در بخش غلات، فصل تابستان سال ١٤٠٢، متوسط قیمت گندم ١٤٣٧٠٨ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۵.۷ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت جو ٩٨٧٤٦ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤.٥ درصد کاهش داشته است.

در بخش حبوبات، در فصل تابستان سال ١٤٠٢، متوسط قیمت نخود با ۹.۲ درصد افزایش به ٣٨١٨١٥ ریال، همچنین متوسط قیمت عدس با ٣.٥ درصد کاهش به ٤٤٩٣٥٠ ریال رسیده است.

در بخش محصولات جالیزی، در ۳ ماهه دوم سال ١٤٠٢، متوسط قیمت هندوانه ٣٩٣٠٠ ریال و متوسط قیمت خربزه ٧٤٠٨١ ریال بوده است که به ترتیب نسبت به فصل تابستان سال قبل ۶۴.۴ و ١٠٢.٩ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت خیار ١٧٧٨٣٨ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠٢.٠ درصد افزایش داشته است.

در بخش سبزیجات، در ۳ ماهه دوم سال ١٤٠٢، متوسط قیمت سیب زمینی ٩٥٨٠٦ ریال و متوسط قیمت گوجه فرنگی ٤٣٦٥٦ ریال بوده است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶.۷ و ١٣.٥ درصد کاهش داشته است. همچنین متوسط قیمت پیاز با ٢٦.٦ درصد افزایش نسبت به تابستان سال قبل، به ٦٥٦٢٩ ریال رسیده است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در تابستان ١٤٠٢، متوسط قیمت یونجه ٦٩٩٢٦ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۵.۹ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت کاه ١٦٦٤١ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٤.٠ درصد کاهش داشته است.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، در ۳ ماهه دوم سال ١٤٠٢، متوسط قیمت زردآلو ٢٧٥١٨٢، هلو ١٧٨٩٠٧ و آلبالو ٢٨٤٢٤٩ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۲۹.۰، ١٩.٦ و ٥٠.٥ درصد افزایش داشته است. به علاوه متوسط قیمت گیلاس با ٠.٦ درصد افزایش به ٥٦٨١٢١ ریال رسیده است.

در بخش میوه‌های دانه‌دار، در تابستان ١٤٠٢، متوسط قیمت سیب درختی ١٨٣٤٩٢ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۱.۸ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت انگور ١٦٩٩٣٩ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٥.٦درصد افزایش داشته است.

در بخش دامداری سنتی، در ۳ ماهه دوم سال ١٤٠٢، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ١٩٣٨٣٢٧ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ١٨٧٦٦٣٣ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۱۶۰.۵ و ١٤٤.٣ درصد افزایش داشته است.

در بخش فراورده‌های دامی سنتی، در تابستان ١٤٠٢، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ٤١٦٤١٢ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ١٤٨٢٥٨ ریال بوده که نسبت به فصل تابستان سال قبل به ترتیب ۷۳.۷ و ٢٥.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در بخش هزینه خدمات ماشینی، در ۳ ماهه دوم سال ١٤٠٢، هزینه شخم زمین زراعی آبی ١٥٧٥٦٨٤٣ ریال در هر هکتار و هزینه شخم زمین زراعی دیم ١٠٦١٧٤٨٨ ریال در هر هکتار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۷۳.۵ و ٦٢.٩ درصد افزایش داشته است.

در بخش دستمزد نیروی کار، در تابستان سال ١٤٠٢، متوسط دستمزد روزانه کارگر میوه چین مرد ٣٩٣٤٠٩٦ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۲.۹ درصد افزایش داشته است و متوسط دستمزد روزانه کارگر میوه چین زن ٢٦٤٣٣٠١ ریال بوده است که نسبت به فصل تابستان سال قبل ٥٠.٢ درصد افزایش داشته است. در این فصل، متوسط دستمزد روزانه کارگر وجین کار و تنک کار مرد ٤٠٥٩٢٧٠ ریال و متوسط دستمزد روزانه کارگر وجین کار و تنک کار زن ٣٠٤٠١٦٢ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٤٧.٣ و ٤٤.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha