۴ نفر

قیمت انواع تورهای گردشگری خارجی؛

یک هفته بخوایم بریم تایلند نفری چقدر پول می‌خواد؟ + لیست قیمت تورهای پاتایا

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 812925
یک هفته بخوایم بریم تایلند نفری چقدر پول می‌خواد؟ + لیست قیمت تورهای پاتایا

در این مطلب به بررسی هزینه های سفر به پوکت در آذر ماه پرداخته ایم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ پاتایا، شهر ساحلی پاتایا شرق خلیج تایلند در همین کشور قرار دارد. برای سفر به آن از بانکوک باید ۱۶۵ کیلومتر به سمت جنوب شرقی برویم. گفته می شود که پاتایا ۲.۲ کیلومتر وسعت دارد و طبق آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۰، سیصد و بیست هزار نفر در شهر زندگی می کنند. این درحالی است که هر سال بیش از ۵.۵ میلیون توریست خارجی به این شهر سفر می کنند.

پوکت، در جنوب کشور تایلند قرار دارد و مساحت آن ۱۲ کیلومتر مربع است. این شهر ساحلی ۷۵ هزار نفر جمعیت دارد و نزدیک به ۴ میلیون گردشگر خارجی در سال به آن سفر می کنند که برای مقایسه پاتایا و پوکت باید بگوییم که میزان گردشگران آن به مقدار قابل توجهی کم تر است.

آب و هوا

از نظر شرایط آب و هوایی نمی توانید پاسخ دقیقی به مقایسه پاتایا و پوکت دارد. هر دو آب و هوای خشک و مرطوب استوایی دارند.

شهر پاتایا هوای مناطق گرمسیری را دارد و بسیاری هوای آن را شبیه به  بانکوک می دانند. در فصل زمستان هوای شهر است و برای سفر بسیار مطبوع و مناسب است اما در بهار و  ماه آوریل، هوا بشدت گرم می‌ شود. بین ماه مه (اردیبهشت)  تا نوامبر (آذر) شاهد ریزش باران های زیادی در شهر هستیم و اون آن ها هم  بعد از شهریور شروع می شود. باران های پاتایا معمولا رگباری است و سریع هم بند می آید.

چگونه به این دو شهر برویم؟

پاتایا : در۱۲۰ کیلومتری فرودگاه سووارنابومی بانکوک است

پوکت : در ۸۴۰ کیلومتری فرودگاه سووارنابومی بانکوک است که می توانید با پرواز، حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه بعد به پوکت برسید.
رفت و آمد در شهر

پاتایا: تاکسی های songtaew، توک توک، اتوبوس، دوچرخه کرایه ای.

پوکت: قایق، تاکسی های songtaew، توک توک، اتوبوس، دوچرخه کرایه ای.هر دو شهر تقریبا حمل و نقل درون شهری یکسانی دارند. با این حال، در پوکت برای رفتن به جزایر از قایق استفاده می شود.

در ادامه نگاهی به میانگین هزینه های سفر به این دو مقصد داریم و مقایسه پاتایا و پوکت را از نظر مخارج بررسی خواهیم کرد. البته باید بگوییم با توجه به نوع سفر شما و مقدار پولی که می خواهید هزینه کنید قیمت ها زمین تا آسمان متفاوت است، قیمت هایی که در ادامه آورده شده تنها مقایسه برخی ضروریات است. فرض بر این است که شما در بانکوک هستید و می خواهید مقصد ارزان تر را انتخاب کنید.

ماجراجویی در پوکت و پاتایا

در مقایسه پاتایا و پوکت باید بگوییم که مسافران پوکت فرصت های زیادی برای گشت و گذار ندارند و وقتی پای تفریح و تجربه های ماجراجویی وسط می آید پاتایا این بار از پوکت جلو می زند! پاتایا بهشت تفریحات هیجان انگیز است. از غواصی و بانجی جامپینگ گرفته تا مسیر نوردی و کوهنوردی، هیچ هیجانی وجود ندارد که نتوانید آن را در پاتایا تجربه کنید.

خرید در پوکت و پاتایا

چطور می شود از سفر دست خالی برگشت؟ معمولا وقتی به جایی سفر می کنیم حتما سری هم به مراکز خرید آن شهر می زنیم. پاتایا به داشتن بازارهای شناور معروف است بازارهایی که معمولا هر گردشگری که به این شهر می رود از آن ها بازدید می کند . مرکز خرید معروف دیگر پاتایا، میموسا است. پوکت در آخر هفته ها بازارهای خیابانی ای دارد که وسایل دست ساز خیلی زیبایی در آن ها فروخته می شود

در مقایسه پاتایا و پوکت باید بگوییم که هر دوی آن ها برای خرید فوق العاده مناسب هستند. در هر دو شهر انواع بازارهای سنتی و خیابانی و البته بازار های مدرن یافت می شود. داروخانه یا هر چیزی که ممکن است نیازتان شود نیز در دسترس است.

پاتایا شهر بزرگ تری است و در آن انتخاب وسیع تری برای خرید خواهید داشت. مرکز خرید بزرگ و مدرن سنترال فستیوال هر چیزی که یک گردشگر نیاز داشته باشد را دارد. چندین مرکز خرید دیگر مانند Tukcom IT mall، Mike Shopping mall و Harbor Shopping Center نیز در شهر هستند. مواردی که نام بردیم تنها چندین مرکز خرید شهر هستند و اگر بگردید صدها شاید هم هزارها مغازه پیدا می کنید.

پوکت تنها یک مرکز خرید بزرگ به نام جانگ سیلون دارد. البته مراکز خرید و فروشگاه های دیگری هم در شهر پیدا می کنید اما در مقایسه پاتایا و پوکت باید بگوییم که در این ضمینه پوکت یک امتیاز عقب می افتد.

ساحل ها

گذراندن تعطیلات نقش مهمی در انتخاب هر دو شهر پاتایا و پوکت دارد. هر دوی آن ها ساحل های زیابیی دارند که البته جزییاتشان بسیار متفاوت است. در ادامه به مقایسه پاتایا و پوکت در سواحلشان می پردازیم.

ساحل های پوکت

پوکت بهترین ساحل های کشور تایلند را دارد. به آب های کریستالی و ساحل های شنی سفیدش معروف است. منطقه اصلی پاتونگ نوار ساحلی کشیده ای دارد، که در فصل های پرگردشگر سال حسابی شلوغ می شود. با این حال، پوکت جزیره ای پهناور است و توریست ها حتما کنج دنج خودشان را پیدا می کنند.

پاتونگ، کارون و کامالا سه منطقه اصلی برای استراحت و اقامت است. اگر بخواهید از شلوغی ازدحام گردشگران پاتونگ دور شوید، کمالا یک نقطه عالی برای شنا کردن و استراحت است.

علاوه بر مناطق ساحلی اصلی، برخی سواحل کم تر شناخته شده و کوچکتر وجود دارند که می توانید به آن ها سری بزنید. ساحل لام سینگ بسیار محبوب است و دلیل کافی هم برای این امر دارد، ساحل در دل کوه کوچکی پنهان شده است. این جا از دور شبیه به لوکیشن فیلم های مشهور هالیوودی به نظر می رسد.

ساحل های پاتایا

اگر می خواهید زمان زیادی را در کنار ساحل بگذرانید و از خلوت آن لذت ببرید پاتایا برایتان حسابی نا امید کننده خواهد بود. ساحل اصلی پاتای امروز بسیار کوچک شده و مسیر شنیی در کنار جاده قرار دارد. هنگامی که به محلی ها اجازه می دهند در ساحل صندلی بگذارند و آن را اجاره دهند به سختی می توان محلی خالی را پیدا کرد. تمیزی آب های آن نیز با پوکت قابل مقایسه نیست.

غذا در پوکت و پاتایا

مقایسه این دو شهر بدون حرف زدن درباره یکی از مهمترین جنبه های سفر یعنی غذا کامل نمی شود . غذا در پاتایا بیشتر شامل غذاهای تایلندی و چینی است. غذاهای پوکت متنوع هستند و انواع خوراکی های تایلند جنوبی، مالزی، چین و هند در آن پیدا می شود. در واقع در پوکت می توانید از انواع مختلف غذاهای جنوب آسیا لذت ببرید.

در مقایسه پاتایا و پوکت باید بگوییم هر دو مقصد فوق العاده ای برای شکم گردی هستند. می توانید هر غذایی که دوست دارید را از دست فروش های کنار خیابان گرفته تا رستوران های لوکس پیدا کنید به هر حال همان طور که گفته شد این تنوع در پوکت مقداری بیشتر از پاتایا است.

هتل های پوکت

برای انتخاب هتل در هر یک از این دو شهر حسابی گیج خواهید شد. پوکت روی گردشگری ساحلی تمرکز دارد و به همین دلیل هتل های ساحلی ۴ ستاره و ۵ ستاره بسیاری دارد. در این شهر انتخاب هتل های اقتصادی یا با قیمت های متوسط کمی محدود است. اما اگر مقداری بیشتر هزینه کنید می توانید در هتل هایی که شبیه به بهشت روی زمین توصیف می شوند اقامت داشته باشید.

هتل های پاتایا

در مقایسه پاتایا و پوکت باید بگوییم که پاتایا دقیقا نقطه مقابل پوکت است. این جا هتل های ۴ و ۵ ستاره محدودتر هستند و در عوض انتخاب های بسیاری برای هتل های ارزان تر هستند. همچنین اقامتگاه های زیادی که البته امکانات زیادی ندارند هم در گوشه و کنار شهر پیدا می شوند البته اکثرشان بسیار تمیزند و از این نظر جای نگرانی نیست.

یکی از پرطرفدارترین سایت‌های فروش انواع تورهای گردشگری خارجی در خصوص تور مسافرتی پاتایا؛ برای ۸ روزه سفر رفت و برگشت هوایی به پوکت تایلند و اقامت در هتلAmari Phuket   قیمت اتاق ۲ تخته مبلغ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان و قیمت اتاق ۱ تخته مبلغ۷۴,۵۵۰,۰۰۰ تومان تعیین شده است.

این در حالی است که هتلMytt Beachبرای همین مدت اقامت قیمت اتاق ۲ تخته را مبلغ۴۳,۹۵۰,۰۰۰ تومان و قیمت اتاق ۱ تخته را مبلغ۵۸,۶۰۰,۰۰۰ تومان اعلام کرده است.

لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز  متفاوت باشد.

قیمت تورهوایی پوکت ( ۷ شب و ۸ روز/ آذر ماه ۱۴۰۲)
هتل درجه هتل نوع اتاق قیمت / تومان
Amari Phuket ۵ ۲ تخته ۵۲,۰۰۰,۰۰۰
۱ تخته ۷۴,۵۵۰,۰۰۰
Mytt Beach ۴ ۲ تخته ۴۳,۹۵۰,۰۰۰
۱ تخته ۵۸,۶۰۰,۰۰۰
Grand Day Night ۳ ۲ تخته ۳۳,۸۸۰,۰۰۰
۱ تخته ۳۷,۸۸۰,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    10 0
    یادش بخیر! یه زمانی سالیانه ٢٠ میلیارد دلار برای این تفریحات سالم و اینا تخصیص می دادیم و منشاء چه خیر و برکت هایی هم بود.
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      1 1
      حساس نشو
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    17 1
    ایرانی ثروتمند سال ۱۳۵۵. با ایرانی گرسنه سال ۱۴۰۲. میترسم. پول قبرمونم. بدم نون بخرم. مردم دارن خونشون میفروشن. میزارن بانک. ومیرون. رهن نشینی. تا سود بگیرن بخورن. که از گرسنگی نمیرن. اگر مسکن از رکود درامد. من. لچک سرم میکنم. چرا چون توانی برای خرید نمونده. و۸۳ میلیون. فقیر شدیم. و۲ میلیون. وصعشون خ به.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    20 0
    فعلا بااین تورم وپول بی ارزش ما،داخل ایران هم نمیشه سفر کرد
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    1 0
    این نرخ ها فیکه تو دیوار از اینا خیلی ارزون تره
  • م خ IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    5 0
    سلام من عاشق سفرم ولی چه فایده هزینه زیاد میخواد با آرزوی اینکه یک روزی به کشور اروپایی سفر کنم
  • سعیده FR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    من‌پوکت و بانکوک رفتم عالیه پوکت که واقعا رویایی و بی نظیر ولی دلار۱۵۰۰۰تومان بود .یهزمانی اروپا هم‌میرفتیم الان که با این قیمت‌ها ترکیه هم نمیشه رفت