۰ نفر

اعلام آمادگی امارات برای کمک به تل‌آویو

۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۸
کد خبر: 812796
اعلام آمادگی امارات برای کمک به تل‌آویو

نظامیان «شورای انتقالی جنوب» یمن -وابسته به امارات- گفتند که آماده‌اند امنیت کشتیهای اسرائیلی را در مقابل حملات نیروهای انصارالله تأمین کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد النقیب سخنگوی رسمی نظامیان «شورای انتقالی جنوب» یمن -وابسته به امارات- به بهانه تأمین امنیت حمل‌ونقل دریایی، برای حمایت از رژیم صهیونیستی به صورت ضمنی اعلام آمادگی کرد.

با آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی، نیروهای انصارالله یمن چند کشتی اسرائیلی را در آبهای منطقه‌ای این کشور توقیف و تأکید کردند که این اقدام، در حمایت از مردم غزه است  تا زمان توقف حملات صهیونیستها، این اقدامات ادامه خواهد داشت.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از النقیب گزارش داد: نیروهای مسلح جنوب آماده هستند ضمن پذیرش مسئولیت خود، نقش کلیدی در حمایت از امنیت و ثبات گذرگاههای دریایی باب المندب و خلیج عدن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شورای انتقالی حاضر است با کمک «شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی» این اقدام را انجام دهد، مدعی شد، جنوب یمن آماده است در «هر ائتلاف بین‌المللی که مخصوص امنیت منطقه و حمل و نقل دریایی باشد، باید جنوب [یمن] یک شریک اصلی باشد».

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم شامگاه امروز خبر داد که این کشور اجازه نخواهد داد کشتیهایی که عازم فلسطین اشغالی هستند، از آبهای یمن عبور کند، مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم غزه باشند.

سریع همچنین گفت: هر کشتی که عازم رژیم صهیونیستی باشد، هدف مشروعی برای ما خواهد بود. به همه کشتیها و شرکتها هشدار می‌دهیم که هیچ ارتباطی با بندرهای اسرائیلی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم ممانعت از عبور همه کشتیها به سمت فلسطین اشغالی را از همین لحظه اجرایی می‌کنند، تصریح کرد: تصمیم جلوگیری از ورود کشتیهای خارجی به این رژیم پس از آن اتخاذ شد که اجازه ندادیم کشتیهای اسرائیلی از دریاهای سرخ و عرب عبور کنند.

سرتیپ یحیی سریع در پایان گفت: نیروهای مسلح یمن خواستار ادامه حرکت همه کشتیهاست، به جز کشتیهایی که مربوط به اسرائیلی باشد یا به بندرهای اسرائیلی، کالا منتقل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha