۰ نفر

معاون رییسی: دیر متوجه فساد چای دبش شدیم

۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸
کد خبر: 812772
معاون رییسی: دیر متوجه فساد چای دبش شدیم

معاون اجرایی رئیس جمهور در دانشگاه علم و صنعت، گفت: مشی دولت سیزدهم و رئیس جمهور مشی مبارزه با فساد است. آقای رئیسی محکم و بدون صریح با فساد مبارزه می‌کنند و این بحث صرفا نمایشی نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور امروز (شنبه ۱۸ آذرماه) در دانشگاه علم و صنعت در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو و شهدای ۱۶ آذر که به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، گفت: یاد و خاطره تمامی شهدای دانشجو به خصوص شهدای دانشجوی سال ۱۳۳۲ گرامی می داریم، از شما دانشجویان هم بابت انتقادات و پیشنهادات تشکر و قدردانی میکنم.

وی افزود: انقلاب ما یک حقیقت برخواسته از حکمت الهی است به گونه ای که با همه فرامین، قابل تحلیل است. در عصری که می گفتند دین افیون توده ها است ولی انقلاب نشان داد دین عامل اصلی حرکت و پیشرفت است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه هرجا با روحیه انقلابی و تحول خواهی عمل کردیم برنده میدان شدیم، اظهار کرد: در آنجا که با سستی پیش رفتیم، ضرر کردیم و در رسیدن به اهداف عقب ماندیم.

منصوری ادامه داد: جوان دانشجو امروز باید از اصل انقلاب، حوادث دهه ۶۰، دفاع مقدس و سایر حوادث بیشترین تحلیل را داشته باشد و بدانیم این حادثه ها برای چه رقم خورده است.

وی دانشجو را پیشران و لوکوموتیو حرکت در کشور دانست و بیان کرد: اگر دانشجو حرکت کند، رسیدن به اهداف روز به روز نزدیک تر خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تأکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب تشکل های دانشجویی، حلقه های میانی هستند که باید در تحقق اهداف انقلاب همواره در میدان باشند.

منصوری با بیان اینکه دشمن دیروز ما همین دشمن امروز است اما با چهره های متفاوت، گفت: ۱۶ آذر ۱۳۳۲ برخواسته از مبارزه با استکبار و سلطه بود و ما باید از آن عبرت آموزی کرده و دشمن را گم نکنیم. ما معتقدیم دشمن، دشمن است و باید به مبارزه با او برویم و تمامی موانع را از مقابلمان پاک کنیم.

وی افزود: ما نباید همچنان منتظر حل مشکلات از جانب دیگران باشیم ما باید از ظرفیت های خودمان در حل مشکلات استفاده کنیم، همچون بحث واکسن کرونا بنابراین ما باید متکی به ظرفیت داخل باشیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما اگر مسائل را درست روایت نکنیم جای جلاد و شهید را عوض کرده ایم. ما انتظار داریم همه با بیان انقلابی و از افق انقلاب، دولت را نقد کند.

منصوری با اشاره به اینکه امروزه نسبت دولت انقلابی با دانشجویان در وضعیت روشنی قرار دارد، گفت: در تمامی حوزه های هیئت دولت، حضور جوانان دهه ۶۰ دیده میشود و این نشانه نگاه به جوانان در دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: من شهادت می‌دهم که آقای رئیسی خودشان از حامیان حضور بی قید و شرط در دانشگاه ها هستند و معتقدند که در محیط های گفت و گو فضا باید بی قید وشرط باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: امروز دانشجویان باید در دولت و کارهای دولتی حضور داشته باشند تا بتوانند دولت انقلابی را در رسیدن به اهداف هدایت کنند. ما باید باور های دولت را به محضر ظهور برسانیم. باید با دولت جوان به اهداف و آرمان ها برسیم نه دولت پیر و فرطوط. ما به دنبال دولت ساده زیست و مردمی هستیم نه دولت اشراف گرا. باید همواره پای دولت با مردم بایستیم نه دولت بر علیه مردم. ما باید متکی به داخل باشیم نه اقتصاد لیبرالی.

وی خطاب به دانشجویان بیان کرد: بدانید که ما کشور را در شرایط سخت تحویل گرفتیم به گونه ای که تورم ۶۰ درصد بود. در آن زمان نزدیک به ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا فوت می کردند همچنین بدهی کشور نیز بسیار بالا و وضعیت اصلا خوب نبود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص وضعیت نقدینگی دولت در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: رئیس بانک مرکزی وقت می گفت، ما مشکل پرداخت حقوق داریم. اما به لطف خداوند و کوتاهی نکردن دولت و بدون بتن ریزی در صنایع هسته ای امروز اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است.

منصوری خاطر نشان کرد: امروز با تحرک بالا پرونده های دیپلماسی کشور را به‌طور کامل به سرانجام رسانده ایم. اجلاس شانگهای، عضویت در بریکس، تقویت سیاست همسایگی و حل اختلافات با کشور عربستان و ... نمونه ای از این اقدامات است.

وی با بیان اینکه امروز دولت نشان داد که میتواند بدون لکنت از غزه و مردم مظلوم فلسطین حمایت کند، گفت: ما همچنان از آرمان های فلسطین دفاع خواهیم کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: یک زمانی فروش نفت برای ما قفل بود اما امروز می بینیم که فروش ما پابرجاست و بالای یک میلیون بشکه نفت به فروش می‌رسانیم، همچنین ما توانستیم بدهی های خود را از کشور های دیگر دریافت و به حساب ارزی کشور واریز کنیم.

منصوری در پاسخ به سوالی در رابطه با مسکن اظهارکرد: این یک قانون برای ما بوده که باید سالی یک میلیون مسکن بسازیم، اگر روزی نمی‌توانیم این را محقق کنیم صراحتا اعلام میکنیم ولی دوستان بدانند که ساخت مسکن براحتی نبوده و باید بسیاری از امور را برای اجرایی شدن در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: با همه این موانع امروز ساخت بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکن شروع شده است، این به معنی این نیست ما فردا این تعداد واحد مسکن تحویل می‌دهیم بلکه این امر تا محقق شدن زمان می برد.

منصوری در پاسخ به سؤالی در رابطه با سفرهای استانی رئیس جمهور، گفت: سفر به استان های مختلف و شنیدن دغدغه های مردم خود افق روشن دولت سیزدهم است زیرا رئیس جمهور بسیاری از مشکلات را به طور میدانی مشاهده و آنها را حل می‌کنند.

وی افزود: سفرهای رئیس جمهور ناظر به حل مسئله و مشکلات مردم است نه صرفا سفر نمایشی. سفرهای استانی قدمی برای مردمی سازی و حذف واسطه ها است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی دیگر، اظهار کرد: در موضوع شفافیت در این دولت بسیاری از  فهرست های مالی منتشر شده است. همچنین کنترل و نظارت بر حقوق ها نیز نمونه ای از شفافیت این دولت است. فعال شدن سامانه های همچون سامانه تجارت بسیاری از فسادها را کاسته است.

منصوری تأکید کرد: مشی دولت سیزدهم و رئیس جمهور مشی مبارزه با فساد است. آقای رئیسی محکم و بدون صریح با فساد مبارزه می‌کنند و این بحث صرفا نمایشی نیست.

وی در پاسخ به سوالی دیگر از دانشجویان در رابطه با مسئله چای دبش، گفت: مسئله چای دبش مسئله ای بود که اتفاق افتاده و یک فساد بود اما باید به طور دقیق تحلیل شود. آقای فرزین ۱۰ روز بعد از انتصاب به ریاست بانک مرکزی نامه می زنند که ارزی که به این شرکت تخصیص داده شده، نامتعارف است و بعد از اطلاع از این امر فورا مجموعه های نظارتی به مقابله آن پرداختند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: هر جایی هم که بخواهد امر فساد رخ دهد دولت و قوه قضائیه به مقابله با آن خواهد پرداخت. از زمان اطلاع به مسئله چای دبش، رئیس جمهور و مجموعه های نظارتی به شدیدترین حالت ممکن با تخلف کنندگان برخورد کردند و در این مسئله نیز قوه قضائیه و دولت به همکاری بسیار خوبی را ایفا کردند.

منصوری در پاسخ به بحث فیلترینگ، گفت: ما در موضوع فیلترینگ باید بپذیریم که در کجای دنیا کشوری اجازه می دهد فردی بی قید و شرط در فضای مجازی فعالیت کند.

وی بیان کرد: ما در حکمرانی پایبند آن هستیم که اگر سکویی میخواهد در کشور ما فعالیت کند باید قواعد و سیاست های  جمهوری اسلامی را بپذیرد. اما دیدید که بسیاری از آنها در بزنگاه ها برای کشور مخاطرات ایجاد کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ما باید با آن پلتفرم ها  بنشینیم تا ضوابط و سیاست های  ما را بپذیرند و برخی نیز در حال پذیرش هستند. همچنین باید مشابه های آنها را به بهترین نحو ایجاد کنیم.

منصوری در پاسخ به سوالی در خصوص رسانه دولت سیزدهم، تصریح کرد: ما در بحث تبلیغ و رسانه در دولت سیزدهم ضعف داشته به گونه ای که در نشان دادن کارهای خودمان کوتاهی داریم، اما با سیاست های اتخاذ شده در شورای هماهنگی و رسانه دولت این ضعف به مرور مرتفع خواهد شد.

وی در خصوص تندیس حاج قاسم در ورزشگاه سپاهان گفت: تصمیم برنداشتن تندیس حاج قاسم تصمیم بسیار درستی بود و دیدید که تا آخرین لحظه این تندیس برداشته نشد و نخواهد شد چرا که ما همیشه پایبند ارزش های خودمان هستیم و کوتاه نخواهیم آمد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: بنده از تمامی دانشجویان بابت نکاتی که گفتند تشکر می کنم چرا که تشکل های دانشجویی همواره باید در تمامی عرصه ها حضور فعالانه داشته باشند.

در ابتدای این مراسم بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت به مناسبت روز دانشجو قرائت شد.

دانشجویان در این بیانیه ضمن بیان مسائل و مشکلات در حوزه اجرایی کشور، مطالبات خود از هیئت دولت را بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    بله، معمولا مبالغ جزئی خیلی نیاز به توجه و صرف وقت ارزشمند مدیران عالی قدر رو نداره!
  • علی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    شما همگی دست تون توی یک کاسه ۷