۰ نفر

هشدار یک مقام روس درباره شروع جنگ جهانی سوم

۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۲
کد خبر: 812604
هشدار یک مقام روس درباره شروع جنگ جهانی سوم

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که از زمان بحران موشکی کوبا، تهدید وقوع درگیری مستقیم با ناتو، که می‌تواند منجر به جنگ جهانی سوم بشود، تاکنون به این مقدار واقعی نبوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (جمعه) درباره خطر وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.

 مدودف طی بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت که از زمان بحران موشکی کوبا، تهدید وقوع درگیری مستقیم بین روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که می‌تواند منجر به جنگ جهانی سوم بشود، تاکنون به این مقدار واقعی نبوده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نگران شکست خوردن در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است، گفت که به همین دلیل، از کنگره باج می‌گیرد تا اوکراین را تجزیه کند.

رئیس جمهور سابق روسیه که در واکنش به تداوم حمایت‌های نظامی غرب از اوکراین، لحن تندی در بیانیه‌های اخیر خود اتخاذ کرده؛ توضیح داد که خانواده بایدن و تیم خلافکار او برای ادامه دادن تجارت تسلیحات خود، جنگ اوکراین را ادامه می‌دهند و از دولت آمریکا پول می‌گیرند.

بر این اساس، مدودف در ادامه ضمن اشاره به در جریان بودن طرح استیضاح بایدن در کنگره آمریکا، پیش‌بینی کرد که احتمال شکست خوردن او در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده زیاد است.

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین افزود که دولت آمریکا تاکنون با این گستاخی، این حجم هنگفت پول را برای حفاظت از یک کشور در حال فروپاشی مانند اوکراین از کنگره و دیگر کشورها اخاذی نکرده بود.

روز گذشته نیز «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه هشدار داد که آمریکا و غرب ممکن است اوکراین را به ویتنام یا افغانستان دوم تبدیل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha