۱ نفر

خبر خوب برای سربازان / ۳۰ هزار نفر وام می‌گیرند + شرایط

۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبر: 812348
خبر خوب برای سربازان / ۳۰ هزار نفر وام می‌گیرند + شرایط

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: تا به امروز بیش از ۱۶ هزار نفر از سربازان مهارت‌دیده توانسته‌اند تسهیلات برای اشتغال دریافت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار محمدجواد زاده‌کمند؛ فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در همایش سراسری معاونین وظیفه عمومی استان‌های سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: سربازان آینده‌سازان کشور هستند و کار کردن برای جوانان کشور بسیار ارزشمند است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: بزرگ‌ترین چالش امروز کشور موضوع اشتغال است و ‌جوانان برای ورود به بحث اشتغال نیاز به توانمندی و مهارت دارند؛ با ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه می‌توان قابلیت و توانمندی جوانان را برای اشتغال‌زایی افزایش داد.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی آغاز فرایندی است که زندگی جوانان را احیا می‌کند، گفت: تا به امروز بیش از ۱۶ هزار نفر از سربازان مهارت‌دیده توانسته‌اند تسهیلات برای اشتغال دریافت کنند.

سردار زاده‌کمند با اشاره به اینکه دبیران گروه کاری استان‌ها موتور محرکه قرارگاه مهارت‌آموزی در استان‌ هستند، گفت: ما در طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح هم توسعه توانمندی و قابلیت‌های جوانان و هم اشتغال‌پذیری جوانان را دنبال می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در خصوص سند ملی مهارت و اشتغال کارکنان وظیفه افزود: این سند ۴ راهبرد کلان؛ ۱-مهارت‌آموزی متناسب با نیاز، ۲-استفاده از ظرفیت‌های ملی، ۳-استقرار سامانه‌های اطلاعات مهارت و اشتغال، ۴- حمایت از اشتغال و کارآفرینی را دنبال می‌کند.

وی گفت: وظایف مهمی برای گروه کاری استانی پیش بینی شده و رؤسای وظیفه عمومی استان‌ها به عنوان دبیر گروه کاری مهارت تا اشتغال باید تلاش کنند تا کلیه وظایف در قالب جلسات گروه کاری پیگیری شود.

سردار زاده‌کمند بیان کرد: موضوع مهارت‌آموزی باید در کشور ترویج پیدا کند و امروز بسیاری از مراکز علمی شروع به انجام مهارت‌آموزی برای جامعه هدف خود کرده‌اند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اقدامی بسیار مهم و بزرگ است و باید از ظرفیت‌های متفاوت برای ترویج و توسعه آن استفاده کرد.

وی گفت: وظیفه عمومی استان‌ها به عنوان دبیران گروه کاری باید کمک کنند تا برنامه‌ها بر اساس نیاز استان‌ها انجام شود.

سردار زاده‌کمند بیان کرد: امید داریم با تلاش مظاعف جوانان را به اشتغال برسانیم و افراد برای بعد از خدمت بتوانند کسب و کاری را برای خود فراهم کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مجموعه ای که برای ایجاد اشتغال در کشور کار میکند باید مثل اتاق جنگ در دوران دفاع مقدس که شب و روز نمی‌شناخت کار کند و ما هم امروز مشمول این تدبیر می‌شویم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی ورود نیروهای مسلح به موضوع مهارت‌آموزی به خاطر کمک به اشتغال در کشور است، گفت: امسال ۲ هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در نظر گرفته شده که تلاش داریم این عدد به ۵ هزار میلیارد تومان برسد و بتوانیم به بیش از ۳۰ هزار سرباز مهارت‌دیده تسهیلات اشتغال اعطا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    چجوری ثبت کنیم نمیشه هروقت به پلیس+1۰ زنگ میزنیم میگین الان نیست