۱ نفر

فوری؛ حقوق این افراد ۱۵ میلیون تومان شد

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲
کد خبر: 811934
فوری؛ حقوق این افراد ۱۵ میلیون تومان شد

ورزشکاران المپیکی از اول آذر ۱۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمود خسروی وفا، صبح سه‌شنبه در نشست سالانه کمیته ملی المپیک در مورد پرداخت حقوق به ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته‌اند، بیان کرد: سعی می‌کنیم در این دوره ورزشکاران را بیش‌تر ببینیم. آکادمی، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ممکن است در قبل ورزشکاران را  کم‌تر دیده باشند اما در هدف‌بندی ما ورزشکار اولویت است.

او ادامه داد: مبلغی را به عنوان پایه حقوق گذاشتیم. در توکیو ۵ میلیون بود که عملا در حد کمک هزینه نیز نبود. در این دوره کف حقوق را ۱۵ میلیون گذاشتیم که از همان روز کسب سهمیه پرداخت می‌شود. بعلاوه ۵۰ میلیون تومان هم پاداش کسب سهمیه برای هر ورزشکار است. برای مثال اگر حسن یزدانی و هانیه رستمیان سهمیه بگیرند هر دو ۱۵ میلیون کف حقوق دارند ولی سوابق یزدانی بر آن اضافه می‌شود و ۳۵ میلیون می‌گیرد. کسب موفقیت در امتحانات سنجش نیز حدود ۵۰ میلیون به مبلغ اضافه می‌کند. رویدادهای پیش‌رو و هر مدال که در مسابقات مورد تایید کمیته ملی المپیک کسب شود، ۴۰ میلیون تومان به مبلغ حقوق اضافه می‌شود. حضور در تمرینات و رضایت‌مندی فدراسیون‌ها از نظم و انضباط و رعایت شئونات ملی و مذهبی نیز در حقوق تعیین شده تاثیر دارد. ورزشکاری که در پیش‌بینی نبوده اما در المپیک مدال بگیرد، میزان ۲۰۰ میلیون را می‌گیرد. مثلا فروغی را کسی فکر نمی‌کرد مدال بگیرد؛ اگر در المپیک پاریس تکرار کند ۲۰۰ میلیون می‌گیرد. کادر فنی هم ۸۰ درصد رنگ مدال را دریافت می‌کند و کمک مربی ۲۵ درصد کم‌تر از سرمربی می‌گیرد. این‌ها پول های زیادی نیست.

پرداخت حقوق به المپیکی‌ها از اول آذر

زهرا نعمتی، نماینده ورزشکاران در مجمع از خسروی وفا سوال کرد در صورتی که ورزشکاری دو ماه مانده به المپیک سهمیه گرفت، حقوق ماه‌های قبل را دریافت می‌کند؟ که خسروی وفا تاکید کرد: آنچه مصوب شده است پرداخت حقوق از اول آذر تا المپیک پاریس است و اگر ورزشکار سه ماه بعد از آن هم سهمیه بگیرد، حقوق سه ماه قبل را دریافت می‌کند. اما اگر ورزشکاری سال قبل سهمیه گرفته باشد، سال قبل را شامل نمی‌شود و برای همه ورزشکاران از همان اول آذر شامل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    چه خبر از حقوق جانبازان رفتن قطع عضو شدن و کور شدن وقطع نخاع شدن که دیگران حقوق خوب بگیرین فقط میان پشت تلیبون میگن م هر چه داریم از این عزیزان است درست است حق این عزیزان را دیگران می برن