۱ نفر

فوری؛ این ۱۱ بانک چک‌های کاغذی را حذف می‌کنند

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۶:۰۰
کد خبر: 811893
فوری؛ این ۱۱ بانک چک‌های کاغذی را حذف می‌کنند

طبق اعلام بانک مرکزی، بزودی بانک‌های ملی و ملت به عرضه کنندگان چک‌های الکترونیکی می پیوندند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به گفته مسئولان، تاکنون ۱۱ بانک خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌کنند و بیش از ۴۰ هزار مشتری تحت پوشش این خدمت قرار دارند، ابزاری که می‌تواند در تسریع صدور چک و حذف جعل نقش آفرینی داشته باشد.

بر اساس تبصره الحاقی به ماده یک قانون صدور چک مصوب سال ۱۳۹۷، امکان صدور چک‌های الکترونیکی (داده پیام) به صورت قانونی فراهم شد و این نوع چک نیز مشمول قوانین و مقررات مرتبط با چک‌های کاغذی قرار گرفت. در راستای اجرایی شدن صدور چنین چک‌هایی هم بانک مرکزی مکلف شد ظرف یک سال از لازم الاجرا شدن این تبصره، زیرساخت‌ها و اقدامات لازم برای صدور و مطالبه چنین چک‌هایی را فراهم کند سرانجام هم ۲۱ آبان سال گذشته از اولین چک الکترونیکی رونمایی شد.

در همین رابطه ابولفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد بیان کرد: لذا برای اینکه مسائل مربوط به ثبت چک کاغذی در سامانه برطرف شود بنده پیشنهادی مبنی بر صدور چک‌های الکترونکی و حذف چک‌های کاغذی در لایحه برنامه هفتم توسعه را مطرح کردم که تا ۳ سال بعد از اجرای برنامه یعنی سال ۱۴۰۵ چک‌های کاغذی حذف شود.

چک الکترونیکی که اکنون بانک‌های بیشتری این خدمت را ارائه می‌دهند و در همین راستا آمنه نادعلیزاده سخنگوی قانون چک گفت: در مجموع ۱۱ بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون به سامانه چکاد (سامانه چک امن دیجیتال) متصل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 1
    خواهشا برای چک کشیدن سقف بزارید من سراغ دارم یکی ۱۲۰میلیارد چک کشیده و تا الان هم ۶۵میلیاردش برگشت خورده و همچنان ادامه داره
  • سجاد IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اصلا چک دیجیتال عالی نیست زیر ساخت مناسبی وجود ندارد این طرح به دل خواه مشتری باشد بهتر است
  • مد GB ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    همانطور که قبلا دیده شده امکان ندارد الکترونیکی جعل و هک بیشتر خواهد شد با این سیستم اینترنت ما من بعید میدانم