۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

وضعیت تامین دارو بهتر شد، اما باید کمک کنند/ تلاش می کنیم کمبود دارو در زمستان سال قبل تکرار نشود

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبر: 811564
وضعیت تامین دارو بهتر شد، اما باید کمک کنند/ تلاش می کنیم کمبود دارو در زمستان سال قبل تکرار نشود

رئیس هیات‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با بیان اینکه وضعیت تامین دارو در سال ۱۴۰۲ خیلی بهتر از سال گذشته است، گفت: همه در حال کمک هستند تا تامین و تدارک دارو به درستی انجام شده و تامین داروهای مورد نیاز در فصل زمستان بدون وقفه صورت گیرد.

محمد عبده‌زاده، رئیس هیات‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت تامین دارو برای فصول سرد سال گفت: وضعیت تامین داروی امسال نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده و کمبودهای دارویی هم بستگی به نوع دارو و عملکرد شرکت تولیدکننده مرتبط دارد که به موقع برای تامین و تخصیص ارز اقدام کرده یا با مخاطراتی در این حوزه مواجه باشد.

وی افزود: برای گروه‌های دارویی آنتی‌بیوتیک‌ها و سرماخوردگی، سازمان غذا و دارو از دو ماه قبل برای واردات مواد اولیه اقدام کرده و جلسه‌ای هم میان سندیکای دارو با تولیدکنندگان آنتی‌بیوتیک برگزار شده که بر این مبنا، در حال رصد کردن وضعیت بوده و امیدوارم دچار مشکل نشویم.

عبده زاده، در خصوص تبلیغات زیاد برای تزریق واکسن آنفولانزا در برخی سال‌ها و کمرنگ شدن این موضوع در سال جاری و ارتباط آن با مافیای دارو گفت: وقتی بحث‌ها تخصصی می‌شود، عده‌ای چون سر در نمی‌آوردند، می‌گویند کار مافیای دارو است، در حالیکه میزان مصرف واکسن کشور مشخص بوده و بخشی از طریق تولید داخلی و بخشی از طریق واردات تامین می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: کشور یک محدودیت بودجه‌ای در حوزه ارزی و ریالی دارد که بر اساس آن تصمیم گرفته می‌شود؛ ضمن اینکه وزارت بهداشت با بودجه‌ای که دارد خیلی تلاش کرده تا گروه بیماران خاص و صعب‌العلاج را هم پوشش دهد.

عبده‌زاده در پایان گفت: دولت و مجلس براساس آن چیزی که دارند حداکثر تلاش خود را در بحث دارو به کار می‌گیرند، در کنار اینها تولید داخل هم خیلی به کمک کسری بودجه آمده و الان بسیاری از داروها با قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به نمونه خارجی وارداتی در کشور تولید می‌شود. بنابراین همه دارند کمک می‌کنند که تامین و تدارک دارو به درستی انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha