۰ نفر

صدای پای کرونای جدید از چین می‌آید؟

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۰:۵۲
کد خبر: 811479
صدای پای کرونای جدید از چین می‌آید؟

درخواست سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای اطلاعات بیشتر در مورد افزایش بیماری‌های تنفسی در چین، روزهای گذشته نگرانی‌هایی را در سطح جهان ایجاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سازمان بهداشت جهانی پس از این درخواست، اعلام کرد مقامات بهداشتی این کشور اطمینان داده‌اند که هیچ عامل بیماری‌زای جدید یا غیرعادی در این زمینه مشاهده نکرده‌اند. از سوی دیگر پزشکان و محققان حوزه بهداشت عمومی نیز گفتند دلیلی برای نگرانی و اعلام هشدار بین‌المللی وجود ندارد.

با این حال، تایوان این هفته به شهروندانش به ویژه افراد مسن، کودکان و کسانی که ایمنی بدنشان ضعیف است، توصیه کرد از سفر به چین خودداری کنند.

اما چرا کارشناسان فکر می‌کنند نیازی به نگرانی در این مورد نیست؟ 

به گزارش رویترز، بیماری‌های تنفسی در حالی در چین روبه افزایش گزارش شده است که این کشور اولین فصل سرما را پس از لغو محدودیت‌های سخت‌گیرانه کووید-۱۹ تجربه می‌کند.

شیوع بیماری‌های تنفسی در چین زمانی مورد توجه قرار گرفت که سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته در راستای برنامه پایش بیماری‌های نوظهور (ProMED) از این کشور خواست اطلاعات بیشتری در خصوص بیماری‌های تنفسی و ذات‌الریه کودکان در چین ارائه دهد.

از سوی دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایی از کودکان چینی که روی تخت‌های مراکز درمانی بودند را دست به دست می‌کردند و رسانه‌های محلی در شمال غربی چین نیز ویدئوهایی از بیمارستان‌های شلوغ این کشور منتشر کردند که نگرانی‌ها را در این زمینه تشدید کرد.

کمیسیون ملی بهداشت چین، ۱۳ نوامبر در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که بیماری‌های تنفسی در این کشور رو به افزایش است اما جزئیات بیشتر در این زمینه ارائه نداد.

با این حال مقامات چینی به رویترز گفته‌اند مشاهدات آنها نشان می‌دهد که آمار شیوع بیماری‌های تنفسی در این کشور همانند فصل سرما در سال‌های «پیش از همه‌گیری کووید-۱۹» است.

داده‌ها نشان می‌دهند که شیوع عوامل بیماری‌زای شناخته شده‌ای مانند «مایکوپلاسما پنومونیه» که یک عفونت باکتریایی رایج به‌ویژه در کودکان است با رفع کامل محدودیت‌های کووید-۱۹ از ماه مه در چین رو به افزایش بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha