۰ نفر

انتقاد یک نماینده از توزیع مساوی یارانه‌ها / چرا باید ثروتمندان از یارانه استفاده کنند؟

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبر: 811325
انتقاد یک نماینده از توزیع مساوی یارانه‌ها / چرا باید ثروتمندان از یارانه استفاده کنند؟

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ما به همه افراد به یک اندازه یارانه می دهیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، حبیب الله دهمرده با بیان اینکه توزیع منابع  اقتصادی در کشور مسیر غلطی را  طی می کند، گفت: همچنین کشور بیشتر از سوءمدیریت های صورت گرفته رنج می‌برد که باید این مسیر اصلاح شود.

نماینده مردم «زابل، زهک،هیرمند، نیمروز و هامون» در مجلس شورای سلامی با بیان اینکه فاصله طبقاتی یکی از آفت‌هایی است که با آن مواجه هستیم، بیان کرد: متاسفانه فاصله طبقاتی روز به روز بیشتر می شود و ایجاد این فاصله به دهک‌های پائین فشار زیادی را وارد می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی دولت باید برای حل مسائل اقتصادی شکل گرفته اراده لازم را داشته باشد،تاکید کرد: به عنوان مثال ما در زمینه توزیع یارانه ها برخورد یکنواختی با همه اقشار جامعه داریم. این موضوع در بخش انرژی دچار مشکلات زیادی است و به نوعی انهایی که فربه هستند را فربه‌تر می‌کند؛ یعنی فردی که چند خودرو داشته بیشتر از فردی که خودرو ندارد، یارانه دریافت می کند.

وی با طرح این پرسش که چرا باید ثروتمندان از یارانه ها استفاده کنند؟ بیان کرد:چرا باید فردی که امکانات زیادی برای زندگی داشته و چندین خودرو دارد از یارانه استفاده کند؟ مگر یارانه ارائه شده به این فرد اثری در زندگیش دارد؟ بنابراین اگر ما یارانه را به دهک‌های پائین جامعه بدهیم زندگی این اقشار به درستی اداره خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در این امور قانون لازم را تصویب می کند و اما دولت ها آن را اجرا نمی کنند، تاکید کرد: یارانه های مستقیم و یارانه های پنهان در کشور افزایش پیدا کرده است و متاسفانه ما به همه افراد - فردی که نان شب ندارد و ثروتمند است  - به یک اندازه یارانه می دهیم.

وی تاکید کرد: بنابراین ما باید یک بانک اطلاعاتی درستی داشته باشیم تا بنا بر توانمندی و نیازمندی افراد به آنها یارانه بدهیم. ما حق نداریم به ۷۰ الی ۸۰ میلیون جمعیت ایران به صورت مساوی یارانه نقدی پرداخت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha