۰ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

کره گیاهی از چی درست می‌شه؟ + لیست قیمت انواع کره

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 811298
کره گیاهی از چی درست می‌شه؟ + لیست قیمت انواع کره

در این مطلب به بررسی قیمت انواع کره حیوانی می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ کره گیاهی از مواد مختلفی تشکیل شده که همگی عاری از محصولات حیوانی هستند. طبق بررسی های مجله کاله از سوی دیگر اگرچه دستورالعمل‌های مختلفی برای تهیه این نوع کره وجود دارد،‌ اما چند ماده به‌خصوص را در تمامی محصولات موجود در بازار پیدا می‌کنید. از جمله این مواد باید به روغن‌های گیاهی، آجیل‌ها و دانه‌های مختلف اشاره کرد که بافتی خامه‌ای و قابل پخش شدن به وجود آورده و طعم کره را بهبود می‌دهند.

در ادامه هرکدام از این مواد را جداگانه بررسی می‌کنیم:

    روغن گیاهی: روغن‌های گیاهی از رایج‌ترین مواد تشکیل دهنده کره گیاهی به حساب می‌آیند. این روغن‌ها که از منابع مختلفی مانند نارگیل، پالم و یا کانولا به دست می‌آیند، معمولا نقش عنصر پایه را برای کره ایفا می‌کنند. این روغن‌ها انبوهی چربی سالم و طعمی خنثی دارند و بنابراین می‌توانند در دستورهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. ناگفته نماند که روغن‌های گیاهی معمولا با موادی دیگر مانند شیر بادام ترکیب می‌شوند تا بافتی خامه‌ای‌تر و غنی‌تر به دست بیاید.
    میوه‌های فندقی: آن دسته از میوه‌های فندقی که در انواع آجیل استفاده می‌شوند هم گزینه‌ای محبوب برای تهیه کره گیاهی به حساب می‌آیند. بادام و بادام هندی از رایج‌ترین میوه‌های فندقی موجود در کره گیاهی به حساب می‌آیند، چرا که چربی زیاد دارند و به راحتی با بافت کره درمی‌آمیزند. کره‌ای که حاوی این میوه‌ها باشد معمولا غنای طعم بیشتری دارد. علاوه بر این بادام و بادام هندی حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند و می‌توانند برای هر رژیمی مناسب باشند.
    دانه‌ها: دانه‌هایی مانند تخمه آفتاب‌گردان و دانه‌های کدو تنبل هم راه خود را به برخی از کره‌های گیاهی باز کرده‌اند. این دانه‌ها معمولا تبدیل به پودر و بعد با مواد دیگر ترکیب می‌شوند تا بافت خامه‌ای مورد نیاز را به خود بگیرند. با افزودن دانه‌ها می‌توان منتظر طعمی خاکی و آجیلی در کره بود. علاوه بر این، دانه‌ها مقدار زیادی پروتئین و فیبر دارند.

قیمت یک کیلوگرم کره گاوی مبلغ ۱۳۸,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت ۲۵۰ گرم کره گیاهی مهگل مبلغ ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت انواع کره
نوع نام محصول مقدار قیمت / تومان
کره محلی کره حیوانی گاوی خامه ای یک کیلوگرم ۱۳۸,۰۰۰
کره گوسفندی ۳۱۵,۰۰۰
کره محلی بز ۳۱۵,۰۰۰
کره گاوی میری ۲۵۰,۰۰۰
کره حیوانی و گیاهی پاستوریزه کره حیوانی پاستوریزه کالین ۲۵۰ گرم
۸۵,۰۰۰
کره اسپرید سان تاپ ۱۵۰ گرم
۴۰,۰۰۰
کره گیاهی مهگل ۲۵۰ گرم
۲۳,۸۰۰
کره حیوانی پاستوریزه شکلی ۱۰۰ گرم
۳۲,۵۰۰

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha