۰ نفر

تیم ملی فوتبال ۹۸ هم حواله خودرو گرفت!

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبر: 811291
تیم ملی فوتبال ۹۸ هم حواله خودرو گرفت!

بازیکنان نسل ۹۸ ایران هم پس از بازی تاریخی با استرالیا حواله خودرو گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، "ملی‌پوشان ۹۸ هم پس از بازی با استرالیا پاداش گرفتند؟" این سوالی است که با فرا رسیدن بیست و ششمین سالروز صعود تاریخی تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، نقل محافل ورزشی شده است؟ پس از اظهارات علی دایی مبنی بر اینکه پس از بازی با استرالیا، برخلاف بازیکنان نسل فعلی تیم ملی به بازیکنان آن زمان حواله خودرو به عنوان پاداش داده نشد، داریوش مصطفوی، رئیس وقت فدراسیون این صحبت دایی را رد و اعلام کرد ملی‌پوشان در آن زمان نیز چنین پاداشی گرفتند. 

اکنون بیژن ذوالفقارنسب، مربی پیشین تیم ملی و دستیار والدیر ویرا در آن بازی بزرگ هم حرف‌های رئیس اسبق فدراسیون را تایید می‌کند.

ذوالفقارنسب در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تیم ما در آن بازی فقط دنبال شادی مردم بود. با وجود فشار شدید استرالیایی‌ها، تمام بازیکنان با جان و دل بازی کردند تا با صعود به جام جهانی دل ایرانی‌ها شاد  شود. آن نتیجه تاریخی هم کاری کرد کل مردم کشورمان با حضور در خیابان‌ها جشن بگیرند. 

 وی افزود: بازیکنان ما در بازی با استرالیا تمام وجود و توانایی فنی، فیزیکی و اخلاقی را در اختیار گذاشتند و اصلا هدف‌شان گرفتن پاداش نبود. اینکه بخواهیم با مطرح کردن بحث پاداش، آن کار بزرگ را لوث کنیم، خراب کردن و اضافه گویی است اما دولت خیلی واضح و شفاف به ملی‌پوشان حواله خودرو داد.  اداره گمرک هم خیلی راحت با بازیکنان همکاری کرد. 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: به صورت پرتال که در سطح بین‌المللی به بازیکنان پاداش پرداخت می‌شود، به تیم ما پاداشی داده نشد. پاداش‌هایی که مبالغ قابل توجهی دارد و به تناسب جایگاه فوتبالی یا عملکرد بازیکنان و مربیان در هرجای دنیا پرداخت می‌شود. ما از این قضیه مبری بودیم و ندیدم پولی به بازیکنان و اعضای کادرفنی پرداخت شود.

ذوالفقارنسب تصریح کرد: یک ماه پس از بازی سوم تیم ملی در جام جهانی مقابل آلمان، به تمام بازیکنان و اعضای کادرفنی، حواله یک اتومبیل خارجی پرداخت شد. هرچند تمام مبالغ مربوط به مقررات قانونی و گمرکی را از ورزشکاران گرفتند اما پاداش کم ارزشی نبود. مثلا خودم با آن حواله ماشین گرفته و نگه داشتم اما برخی نیز سود مناسبی به دست آوردند.  

وی درخصوص اینکه آیا قرار بود واحد آپارتمانی به ملی‌پوشان اهدا شود، عنوان کرد: در جریان چنین موضوعی نیستم. چیزی که سالم، واضح و شفاف اهدا شد، حواله یک ماشین خارجی بود. ارزش همان حواله نیز بسیار حائز اهمیت بود و خیلی افراد آن حواله را تبدیل به ریال کردند. در واقع یک هفته پس از بازی با آلمان همه نفرات یا ماشین را دریافت کرده یا حواله را به ارزش روز واگذار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha