۰ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

برای جهیزیه آون توستر بیشتر به کار میاد یا مایکرویو؟ + لیست قیمت

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبر: 811268
برای جهیزیه آون توستر بیشتر به کار میاد یا مایکرویو؟ + لیست قیمت

در این مطلب به بررسی قیمت انواع آون توستر و مایکرویو می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ قبل از اینکه ماکروفر و آون توستر را مقایسه کنیم؛ باید بدانید که این دو دستگاه معمولاً برای کارهای مشابه در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
طبق بررسی های مجله رادهوم هر دوی آنها می‌توانند یخ‌زدایی و پخت غذا را به طور کامل انجام دهند و البته اساسی‌ترین نیاز ما، یعنی گرم کردن غذا را انجام دهند.
بنابراین نیازی نیست هر دوی آنها را در آشپزخانه خود داشته باشید، به ویژه اگر آشپزخانه کوچکی دارید و سعی می‌کنید فضای آشپزخانه را شلوغ نکنید.
اگر بین انتخاب و خرید آون توستر و ماکروفر گیج شده‌اید و نمی‌دانید کدام دستگاه برای شما مناسب است، تا انتها این مطلب را بخوانید و مطمئن شوید دستگاهی که تهیه می‌کنید با نیازهای شما متناسب است.

قیمت انواع مایکرویو و آون توستر

در بازار لوازم خانگی قیمت آون توستر سیج مبلغ ۳۷ میلیون تومان است این در حالیست که قیمت مایکرویو سولاردم ال مبلغ ۶۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت انوع آون توستر و مایکرویو
نوع برند مدل قیمت / تومان
آون توستر سیج SOV۸۶۰ BSSUKM
۳۷,۰۰۰,۰۰۰
هایسنس H۲۸EOXS۷
۱۴,۱۰۰,۰۰۰
داتیس ۷۴۰ ۱۰,۸۰۰,۰۰۰
مایکرویو ال جی  MS۹۸WCR-GSC
۶۸,۰۰۰,۰۰۰
بوش  CMG۶۳۳BB۱I
۵۰,۵۰۰,۰۰۰
جی پلاس GMW-M۳۴۶S
۱۱,۹۰۰,۰۰۰

آون توستر چگونه کار می کند؟

به عبارت ساده، آون توستر ترکیبی از مایکرفر و فر است که دو المنت در بالا و پایین دستگاه قرار گرفته است.
خبر خوب این است که آون‌توستر تا حدودی می‌تواند کارهایی را که مایکروویو و فر انجام می‌دهند، انجام دهد. به همین دلیل با استقبال روبه‌رو شدند و برندهای زیادی به تولید آون توستر پرداختند؛ یکی از برندهای مطرح در تولید آون توستر، برند تولیپس می‌باشد.
آون توسترها دارای المنت‌های گرمایشی در بالا و پایین فضای فر هستند؛ گرمای ساطع شده از المنت، فضای بسته و هر غذایی را که در فر قرار دارد گرم می‌کند.
فن دستگاه گرما را به طور یکنواخت در محیط پخش می‌کند و به غذا اجازه می‌دهد تا به طور یکنواخت پخته یا گرم شود.
 مواد غذایی که در آون توستر گرم می‌شوند، به دلیل تفاوت در روش گرمایش، ترد و کرانچی می‌شوند.

ماکروفر چگونه کار می کند؟

امواج مایکروویو امواج الکترومغناطیسی هستند که با سرعت نور در فضا پرواز می‌کنند.
مایکروویو غذا را با استفاده از امواج گرم می‌کند؛ به این صورت که طول موجی از انرژی به غذا می‌تابد و مولکول‌های آب را که بخشی از ماده هستند گرم می‌کند، بنابراین غذا را با تبدیل آب به بخار گرم می‌کند.

مایکروفر بهتر است یا آون توستر؟

مایکروویو و آون توستر، از نظر کارایی و عملکرد تقریبا مشابه هستند؛ اما در تعداد برنامه و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند، تفاوت دارند. همین تفاوت در تعداد برنامه باعث می‌شود که درنهایت تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

برنامه‌های مایکروویو

تعداد برنامه‌ها با توجه به برند و مدل مایکروویو متفاوت است؛ بعضی از مدل‌ها از ۱۰ برنامه پخت پشتیبانی می‌کنند؛ در حالی که بعضی مدل‌ها مجهز به ۱۸ برنامه هستند. مایکروویو به خوبی می‌تواند تمام نیازهای پخت و پز شما را رفع کند.

نوع برنامه‌ها در مدل‌های مختلف متفاوت است اما تعدادی برنامه وجود دارد که در بین همه مایکروویوها مشترک است.
این برنامه‌ها شامل مواردی مثل، گریل، کانوکشن، ماکرو، پخت ترکیبی، پخت اتوماتیک،  و یخ‌زدایی می‌شوند. اگر به این برنامه‌های آشنا نیستند، نگران نباشید! ما آنها را به شما معرفی می‌کنیم.
گریل: این برنامه غذای شما را ترد، برشته و طلایی می‌کند؛ این سبک از پخت، برای ذائقه ایرانی بسیار خوشمزه و محبوب است.
کانوکشن: آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا ایرانی‌ها فقط از قابلیت گرم کردن غذا در مایکروویو استفاده می‌کنند؟ آنها تصور می‌کنند غذا در مایکروویو به خوبی پخته نمی‌شود؛ اما اگر با نحوه عملکرد کانوکشن آشنا شوند، دیگر چنین تصوری ندارند.  این برنامه گرما را به طور یکنواخت در فضا پخش می‌کند تا همه قسمت‌ها به یک میزان و در کوتاه‌ترین زمان، پخته شوند. دغدغه‌های ما، مغز پخت شدن غذاست؛ این قابلیت برای اطمینان از مغز پخت شدن غذا بسیار مناسب است. این برنامه، برای پخت موادی که به پخت عمیق و یکنواخت نیاز دارند، (مثل انواع گوشت و کیک) بسیار کاربردی است.
ماکرو: این برنامه همان کاری را انجام می‎دهد که برای آن اشتیاق فراوانی دارید؛ گرم کردن! این برنامه در مدل‌های مختلف می‌تواند حالت‌های متفاوتی داشته باشد؛ مثل شعله کم، شعله زیاد و دم کردن.
پخت ترکیبی: همان‌طور که نامش پیداست، این برنامه چند پخت را به طور هم‌زمان انجام می‌دهد. ترکیب حالت ماکرو، گریل و کانوکشن، پخت ترکیبی را به وجود می‌آورد. از این برنامه می‌توانید برای غذاهایی که نیاز به پخت کامل و البته برشته شدن دارند، استفاده کنید؛ مثل پخت انواع گوشت و ناگت.
 پخت خودکار یا اتوماتیک غذا: در این برنامه نیازی نیست که شما دما و مدت پخت را تعیین کنید؛ تنها کافی است Persian cook را فشار دهید تا منوی غذای ایرانی را به شما نمایش دهد، با توجه به غذایی که انتخاب می‌کنید، دستگاه به طور خودکار دما و مدت پخت متناسب با غذا را تنظیم می‌کند.
یخ‌زدایی: یخ‌زدایی یکی دیگر از قابلیت‌های پرکاربرد مایکروویو است. با این برنامه می‌توانید مواد غذایی را بدون گرم کردن، یخ‌زدایی کنید؛ این قابلیت بسیار پرکاربردی است و تقریبا هر روز به آن نیاز داریم؛ مثل یخ‌زدایی انواع گوشت و یخ‌زدایی نانی که در فریزر بوده است.

دم آوری: شاید تعجب آور باشد اما شما میتوانید در ماکروویو حتی دم آوری هم انجام دهید. برای تهیه نوشیدنی‌هایی مانند کاپوچینو، هات چاکلت، شما نیازی ندارید آنها را به نقطه جوش برسانید و دمای حدود ۹۰ درجه مناسب است. پس بدون نگرانی از این که ممکن است محتویات فنجان سر برود، می‌توانید لیوان خود را در آون توستر قرار دهید. دلکینی یکی از بهترین برندهایی است که نوشیدنی های پودری بر پایه قهوه را ارائه می‌دهد. شما با خرید قهوه دلکینی، میتوانید نوشیدنی های خوش مزه و گرم را میل کنید و لذت ببرید.

برنامه‌های آون توستر

آون توستر به نسبت مایکروویو تعداد برنامه‌های کمتری دارد که در مدل‌ها و برندهای مختلف، برنامه‌های متفاوتی وجود دارد. به طور کلی در همه آون توسترها، سه برنامه مهم و کاربردی تُست (toast)، طبخ کردن (bake) و کباب کردن (broil) وجود دارد. تقریبا اکثر آون توسترها فن کانوکشن و جوجه گردان دارند و بعضی از آنها عملیات یخ‌زدایی را انجام می‌دهند.

تُست (toast): این برنامه وظیفه خوشمزه‌تر کردن غذا را به عهده دارد؛ به این صورت که با برشته و طلایی کردن نان، آجیل، تخمه و انواع مواد غذایی دیگر، طعم لذت‌بخشی به آنها می‌بخشد.

طبخ کردن (bake): زمانی که شما دستگاه را در این حالت قرار دهید، تنها المنت پایین فعالیت دارد. این حالت برای پخت انواع شیرینی یا نان کاربرد دارد؛ در صورتی که دوست دارید روی غذا طلایی شود، برای چند دقیقه دستگاه را در حالت broil قرار دهید.

کباب کردن (broil): در این حالت، تنها المنت بالا روشن می‌شود و غذا را به صورت کباب طبخ می‌کند. این برنامه می‌تواند برای کباب کردن انواع گوشت یا آب کردن پنیر پیتزا مناسب باشد.

کانوکشن: امروزه اغلب آون توسترها از نوع کانوکشن‌دار هستند. آون توسترهای کانوکشن‌دار گرما را به صورت یکنواخت در فضا پخش می‌کنند، در نتیجه پخت سریع و یکنواختی را برای شما فراهم می‌کنند. این آون توسترها نسبت به نمونه بدون کانوکشن، گران‌تر هستند.

یخ زدایی: این قابلیت در همه مدل ها وجود ندارد؛ بعضی از مدل‌های پیشرفته از قابلیت یخ‌زدایی برخوردارند. این برنامه برای یخ‌زدایی انواع گوشت و نان، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نهایت برای من مایکروویو مناسب‌تر است یا آون توستر؟

آون توستر و مایکروویو هر کدام در بخش‌هایی نسبت به دیگری برتری دارند، این که کدام یک محصول مناسب‌تری ست؛ کاملا به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد.
در این مطلب به بررسی اصلی‌ترین تفاوت‌های آون توستر و مایکروویو پرداختیم.
اگر قصد دارید یک وسیله برای آشپزخانه انتخاب کنید که بتواند تقریباً همه کارها را انجام دهد و شما را محدود نکند، پس مایکروویو دستگاهی است که به دنبال آن هستید. معمولا برای خرید جهیزیه، مایکروویو یکی از خریدهای اصلی محسوب می‌شود.
اگر به دنبال این هستید که کدام محصول سالم‌تر است، آون توستر حرف اول را می‌زند؛ چرا که از هیچ اشعه‌ای برای پخت و گرم کردن غذا استفاده نمی‌کند.
در صورتی که می‌خواهید غذای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن گرم کنید، مایکروویو می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد؛ توجه داشته باشید که «اشعه مایکروویو» نباید شما را از خرید آن منصرف کند؛ همان‌طور که پروفسور بلومفیلد گفت، اشعه مایکروویو آنقدر قوی نیست که آسیبی به شما برساند. پس اگر سرعت برای شما اهمیت دارد؛ قطعا مایکروویو برای شما مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha