۰ نفر

اجرای طرح مردمی کاشت درخت در مازندران / سکوت منابع طبیعی ساری

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبر: 811228
اجرای طرح مردمی کاشت درخت در مازندران / سکوت منابع طبیعی ساری

کاشت نهال در راستای طرح مردمی غرس یک میلیارد درخت در قالب پویش میرزا کوچک خان جنگلی همزمان با سراسر کشور در استان مازندران آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مهرداد خزایی پول مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر صبح شنبه در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت درخت در چالوس با اشاره به آغاز طرح مردمی کاشت درخت با بیان اینکه طبق تفاهمنامه قرار است در همه مدارس استان به عنوان نهالستان به تولید نهال بپردازیم و آن را در سایر مناطق کشت کنیم، افزود: هدف طرح یک میلیارد درخت فعال کردن مردم در کاشت و غرس نهال است.

وی با عنوان اینکه در طرح مردمی کاشت نهال سامانه‌هایی برای رصد و تولید بذر و نهال و کاشت آن طراحی شده است، افزود: طرح مردمی کاشت نهال کامل و جامع است.

وی افزایش دمای کره زمین را ناشی از تغییرات اقلیمی بیان کرد و افزود: یکی از راحت ترین کارها برای ترسیب کربن، کاشت درخت است و در شمال کشور دو میلیون و چهار هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی بی نظیری وجود دارد.

خزایی پول یادآور شد: طبق مطالعات بیش از سه هزار کارخانه آلاینده و تولیدکننده کربن در کشور فعال است و کشورهای جهان متعهد شدند نسبت به کاشت نهال اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر یادآور شد: تصمیم گرفته شد یک میلیارد اصله درخت طی چهار سال در کشور غرس شود.

سکوت خبری منابع طبیعی مازندران - ساری

به گزارش مهر، مراسم طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال همزمان با سراسر کشور برگزار شد و این مراسم در حوزه اداره کل منابع طبیعی مازندران - ساری در سکوت خبری گذشت.

عدم اطلاع رسانی مناسب و نبود تعامل با رسانه‌ها، معضل تخریب و تجاوز به عرصه‌های طبیعی و ساخت و سازهای بی رویه در حوزه منابع طبیعی مازندران - ساری را دوچندان کرده است.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی مازندران - ساری با اظهار اینکه از طریق فضای مجازی اخبار منعکس می‌شود، ضعف و عدم دعوت از رسانه‌ها را توجیه کرد.

حضور افراد غیرمتخصص و ناآشنا به حوزه روابط عمومی از چالش‌های برخی ادارات در مازندران به شمار می‌رود.

مازندران دو اداره کل منابع طبیعی در ساری و نوشهر دارد و طرح نهال کاری در مناطق مختلف تحت پوشش اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عمار IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام خدا قوت این طرح هرچند نام زیبا و اگر عملیاتی شود با مطالعات و کار کارشناسی مطلوب است اما واقعیت این است که بدلیل فشار روسای سازمان و فقط برای حفظ میز و لابی قدرت ثروت طراحی شده است کارشناسان سازمان منابع طبیعی
  • US ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    درختکاری ‌واقعا ..تصمیم بسیار خوبیست ..ولی جلوی قطع بی ردیه درختان جنگلی رو بگیرین