۲ نفر

قیمت روز تیبا جمعه ۱۰ آذرماه | کارخانه و صفر

خودرو مینیاتور سایپا را چند بخریم؟ + جدول آذر ۱۴۰۲ (صندوقدار، هاچبک و...)

۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۵
کد خبر: 811188
خودرو مینیاتور سایپا را چند بخریم؟ + جدول  آذر ۱۴۰۲ (صندوقدار، هاچبک و...)

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودرو تیبا در تاریخ ۱۰ آذرماه. برای مشاهده قیمت کارخانه تیبا وارد سایت اقتصادآنلاین شوید. 

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین، تیبا برای اولین بار با نام پیشین مینیاتور در ۲۳ آذر ۱۳۸۹ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، کیا ریو و تندر۹۰ مشهود است. بررسی قیمت محصولات سایپا در آذرماه نشان می‌دهد که قیمت تیبا هاچبک صفر سال ۱۴۰۱ حوالی ۳۴۰ میلیون تومان است. همچنین قیمت تیبا ۲ پلاس صفر سال ۱۴۰۰ هم ۳۴۷ میلیون تومان شده است. برای خرید تیبا صندوق دار صفر هم باید ۳۳۰ میلیون هزینه کنید.

قیمت تیبا صفر در بازار و کارخانه

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
هاچ بک EX ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی - سایپا صفر  ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
هاچ بک EX ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی - سایپا صفر  (کارخانه) ۱۲۷,۱۱۷,۰۰۰
صندوق دار SX بنزینی ۱۴۰۱ | سایپا صفر  ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
صندوق دار SX بنزینی ۱۴۰۱ | سایپا صفر  (کارخانه) ۱۲۰,۱۰۷,۰۰۰
تیبا دو پلاس ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۳۴۷,۰۰۰,۰۰۰

ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تأیید استفاده از مشاوران خارجی در پروژه تولید تیبا ، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می‌داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این خودرو در نسخهٔ فول هم قابل سفارش بود.

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰میلیون دلار است که استفاده از قطعات و طراحی‌های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شد. این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهک‌های میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما در پایان با افزایش قیمت از دسترس دهک‌های پایین خارج شد. تولید این خودرو در مردادماه سال ۱۴۰۱ به دلیل عدم ایمنی کافی خودرو متوقف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha