۰ نفر

۷ روش کاربردی برای دکوراسیون اتاق نوزاد

۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبر: 810928
۷ روش کاربردی برای دکوراسیون اتاق نوزاد

اگر تصمیم دارید که این مقاله را مطالعه کنید، به شما تبریک می‌گوییم! مهم نیست که برای تولد اولین فرزند خود آماده می‌شوید یا پنجمین فرزند؛ درهرحال آماده شدن برای تولد یک نوزاد بسیار هیجان‌انگیز است.

بدیهی است که برای دکوراسیون اتاق نوزاد به لوازمی مانند کمد، میز تعویض پوشک و لباس، صندلی راک و تخت خواب کودک نیاز دارید. باوجوداین جهت تزئین اتاق کودکی که به تازگی متولد شده به لوازم سرگرم‌کننده نیز احتیاج پیدا خواهید کرد.

غرق شدن در خرید و در نتیجه انتخاب لوازم غیرضروری و یا خرید سرویس خواب دوطبقه در زمان تکمیل پروسه دکوراسیون اتاق نوزاد مسئله‌ای است که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر جزو این افراد به حساب می‌آیید به هیچ عنوان نگران نباشید.

در این مقاله راه‌حل‌هایی ساده را که برای جلوگیری از سردرگمی شما در هنگام چیدمان اتاق فرزندتان به کارتان خواهد آمد ارائه می‌کنیم. استفاده از این روش‌ها به شما امکان می‌دهد تا طی این فرایند از مسیر درست خارج نشوید و از خرید لوازم غیرضروری اجتناب کنید.

۷ روش کاربردی برای دکوراسیون اتاق نوزاد

۱- یک تم مناسب انتخاب کنید

تفاوتی ندارد که منتظر تولد دختر کوچک خود هستید یا برای تولد پسربچه‌تان انتظار می‌کشید. حتی اگر هنوز جنسیت نوزاد خود را تعیین نکرده‌اید باز هم انتخاب یک تم یا پس‌زمینه مناسب برای تزئین اتاق خواب نوزاد مسئله‌ای ضروری است.

تم‌های فراوانی برای تزئین اتاق خواب نوزادان وجود دارند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تم سفر و استفاده از تزئیناتی مانند بالون‌های هوای گرم و نقشه‌ها
  • تم کمپینگ حیوانات
  • الگوهای قبیله‌های قدیمی یا جدید
  • لوازم حمل و نقل مانند ماشین، کشتی، کامیون و هواپیما
  • عناصر طبیعی مانند ابر، باران، خورشید و رنگین‌کمان

شما می‌توانید با الهام گرفتن از این ایده‌ها مناسب‌ترین تم را برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر یا دختر و قیمت سرویس خواب کودک خود انتخاب کنید.

۲- یک ترکیب رنگ مناسب کنید

می‌توان طرح و تم اتاق خواب را مکمل یکدیگر در نظر گرفت. توصیه می‌کنیم که برای زیباتر شدن دکوراسیون اتاق نوزاد از سه رنگ برای تزئین این مکان استفاده کنید؛ یک رنگ به‌عنوان رنگ غالب، یک رنگ به‌عنوان رنگ مکمل و یک رنگ به عنوان رنگ اضافی.

ازجمله رنگ‌هایی که می‌توانیم برای چیدمان اتاق کودک به شما پیشنهاد کنیم ترکیبی از رنگ‌های صورتی روشن، قهوه‌ای شکلاتی و کرم و نعنایی، خاکستری و مرجانی است. توجه داشته باشید که درصورت خرید سرویس خواب کودک قهوه‌ای می‌توانید در مواقع لزوم و برای خرید سایر لوازم نیز از این رنگ بهره گرفته و آن را با دو رنگ مکمل دیگر یعنی صورتی روشن و کرم ترکیب کنید.

۷ روش کاربردی برای دکوراسیون اتاق نوزاد

۳- یک پتو کودک با جنس، طرح و رنگ مناسب خریداری کنید

پتو کودک از رایج‌ترین لوازمی است که پس از تولد نوزاد از طرف دوستان و آشنایان به کودک شما هدیه داده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که تعارف را کنار بگذارید و پیش از تولد فرزند خود درباره جنس، طرح و رنگ موردنظر خود با خویشان و بستگان خود صحبت کنید. دراین‌صورت اگر فردی قصد هدیه دادن پتو نوزاد را داشته باشد متوجه می‌شود که چه نوع پتویی متناسب با سیسمونی نوزاد شما است.

استفاده از پتویی با جنس، طرح و رنگ مناسب بر روی تخت خواب نوزاد می‌تواند به میزان چشم‌گیری بر افزایش زیبایی دکوراسیون اتاق نوزاد تاثیر داشته باشد.

۴- آثار هنری را به اتاق نوزاد بیافزایید

استفاده از آثار هنری مانند قاب عکس‌های مرتبط با اتاق کودک از دیگر مواردی است که برای ایجاد یک اتاق ایده‌آل به شما کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که به این منظور از عکس‌های فانتزی با تم طبیعت، باغ یا پرندگان بهره بگیرید. انتخاب رنگ مناسب و طرحی منطبق با نحوه چیدمان اتاق نوزاد از مهم‌ترین مواردی است که در زمان خرید قاب عکس باید به آن توجه کنید.

۷ روش کاربردی برای دکوراسیون اتاق نوزاد

۵- از آویزهای سرویس خواب کودک استفاده کنید

نصب آویزهای موزیکال یا آویزهای ساده در کنار خرید تخت نوزاد گزینه‌ای است که نباید به‌هیچ‌وجه از آن غافل شوید. بهتر است که این آویزها را هماهنگ با تم و رنگ اتاق خواب و با رنگ‌های ملایم مانند خاکستری، مرجانی و صدفی خریداری کنید.

طرح‌هایی مانند حروف الفبا، حیوانات و پرندگان از رایج‌ترین طرح‌های آویز اتاق خواب کودک به حساب می‌آیند. این آویزها نه تنها به عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین اسباب‌های بازی نوزادان و کودکان شناخته می‌شوند، بلکه نقش بسیار مهمی در رشد ذهنی و روانی آن‌ها ایفا می‌کنند.

۶- کمی از طبیعت را به اتاق کودک اضافه کنید

استفاده از گل و گیاه طبیعی در اتاق نوزادان می‌تواند باعث بروز آلرژی شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که به‌جای بهره گرفتن از گیاهان طبیعی در اتاق کودک از گیاهان مصنوعی برای دکوراسیون اتاق نوزاد بهره گرفته و کمی از طبیعت را به اتاق خواب کودک اضافه کنید.

۷- استفاده از ریسه‌های رنگی را فراموش نکنید

استفاده از ریسه‌های رنگی در دکوراسیون اتاق نوزاد دختر و پسر می‌تواند به جذابیت و زیبایی هرچه بیش‌تر اتاق بیافزاید. با خرید ریسه‌های رنگی قادر خواهید بود تا با یک تیر دو نشان بزنید.

بهره‌گیری از این لوازم تزئینی در چیدمان اتاق نوزاد شما را قادر می‌سازد تا در زمان برگزاری جشن‌های تولد ریسه‌ها را از روی دیوار پایین آورده و به عنوان تزئینات جشن نیز از آن استفاده نمایید. می‌توانید این ریسه‌ها به دیوار اتاق کودک آویزان کرده یا در سرتاسر سقف نصب نمایید.

کلام آخر

روش‌های بسیاری برای صرفه‌جویی در هزینه دکوراسیون اتاق نوزاد وجود دارد. به کار گرفتن مطالبی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، شما را قادر می‌سازد تا با صرف کم‌ترین هزینه ممکن اتاقی شیک و زیبا را برای فرزندتان آماده کنید. امیدواریم که در نظر گرفتن ایده‌های مطرح‌شده در این مقاله و راهنمای خرید سرویس خواب کودک و به کار بستن آن‌ها به شما امکان دهد تا فضایی مناسب را برای استراحت کردن، سرگرم شدن و رشد و نمو نوزاد خود مهیا نمایید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha