۰ نفر

توقیف یک هفته ای برای این موتور سیکلت‌ها

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبر: 810519
توقیف یک هفته ای برای این موتور سیکلت‌ها

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ: تخلفات حمل بار توسط موتورسواران یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس است چرا که این اقدام آنان باعث بروز خطرهای جبران ناپذیری هم برای راکب و هم برای دیگر خودروها و شهروندان می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ حمید طریقت فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص توقیف موتورسواران متخلف توضیح داد.

وی گفت: تخلفات حمل بار توسط موتورسواران یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس است چرا که این اقدام آنان باعث بروز خطرهای جبران ناپذیری هم برای راکب و هم برای دیگر خودروها و شهروندان می‌شود.

وی افزود: این تخلف بسیار شایع است و بیشتر در مناطق مرکزی شهر تهران انجام می‌شود و یکی از علت‌های عمده تصادفات در شهر تهران توسط موتورسواران همین حمل بار نامتعارف است.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: موتورسیکلت فقط برای حمل انسان است نه برای حمل بارهای حجیم. اگر باری هم حمل می‌شود باید متعارف باشد و نباید تعادل موتورسیکلت را بر هم بزند.

سرهنگ طریقت افزود: پلیس هم با این نوع از تخلفات برخورد می‌کند و همکاران بنده در صورت مواجهه با این چنین تخلفاتی حتماً موتورسیکلت متخلف را متوقف و در طرح موتوریار حتماً با آن برخورد خواهد شد.

وی گفت: حتماً بار وسیله نقلیه تخلیه می‌شود و خود موتورسوار موظف است که بار را با وسیله مناسب دیگری منتقل کند و خود وی در محل حداقل یک ساعت باید حضور داشته باشد و با تجهیزاتی که به او تحویل می‌شود آموزش‌های ترافیکی به وی داده خواهد شد.

وی افزود: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات، موتورسیکلت‌های متخلف با کفی و یا بدون کفی در داخل پارکینگ توقیف خواهند شد که برای بار اول یک هفته و برای مرتبه دوم در صورت تکرار یک ماه توقیف را در پی خواهد داشت.

سرهنگ طریقت گفت: وقتی در قبض پارکینگ کلمه بار نامتعارف قید شود حتماً این پرسه یک هفته اعمال خواهد شد و کوتاه نمی‌شود. تصادف یک اتفاق نیست یک انتخاب است. موتورسواران به این نکته دقت کنند که با رعایت قوانین و مقررات تخلف را انتخاب نکنند همچنین استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند جان آنها را در تصادفات نجات دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha