۰ نفر

آمار جدید از چک‌ / در مهر ماه چند چک برگشت خورد؟

۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 810352
آمار جدید از چک‌ / در مهر ماه چند چک برگشت خورد؟

براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در مهرماه سال ۱۴۰۲، حدود ۸ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۵۰۵۸ هزار میلیارد ریال مبادله‌ شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، ۷.۳ درصد و از نظر مبلغ، ۷.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  تازه‌ترین آمار بانک مرکزی نشان میدهد، طی مهرماه امسال ۹۱.۷ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۷.۷ درصد است.

درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول‌شده در ماه قبل از آن (شهریورماه سال ۱۴۰۲) به ترتیب معادل ۹۱.۴ درصد و ۸۷.۱ درصد بوده است. براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در مهرماه سال ۱۴۰۲، حدود ۸ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۵۰۵۸ هزار میلیارد ریال مبادله‌ شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، ۷.۳ درصد و از نظر مبلغ، ۷.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 

آمار جدید از چک‌ / در مهر ماه چند چک برگشت خورد؟

در مهرماه سال جاری در کل کشور بیش از ۶۶۱ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۶۲۲ هزار میلیارد ریال برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۳.۲ درصد و ۲ درصد افزایش نشان میدهد.

در ماه مذکور از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده به ترتیب ۸.۳ درصد و ۱۲.۳ درصد برگشت داده شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شده در شهریورماه ۱۴۰۲ به ترتیب معادل ۸.۶ درصد و ۱۲.۹ درصد و در مهر ماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب برابر ۷.۶ درصد و ۱۱.۱ درصد بوده است.

گفتنی است، براساس برنامه اعلام‌شده بانک مرکزی، پذیرش و تبادل چک‌های صیادی قدیمی (دسته چک‌های صادرشده قبل از سال ۱۴۰۰) از ۱۵ مهر ماه سال جاری صرفا در بانک صادرکننده چک قابل انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha