۱۱ نفر

مسافرکشی تاکسی‌های پلاک افغانستان در مشهد!

۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۶
کد خبر: 810018
مسافرکشی تاکسی‌های پلاک افغانستان در مشهد!

هادی امیدوار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی در این خصوص معتقد است اگرچه این تاکسی‌ها کارکرد برون‌شهری دارند، اما تردد و مسافرکشی آنان در داخل شهر نیز منعی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب،چند ماهی است که در سطح مشهد علاوه بر تاکسی‌های زردرنگی که همیشه بوده‌اند و مسافرین را جابه‌جا می‌کردند، تاکسی‌های آبی‌رنگی نیز دیده می‌شود که پلاک هرات پشت‌شان نصب شده است.

با توجه به اینکه تا چندی پیش چنین تاکسی‌هایی که تنها مسافرین افغانستانی را جابه‌جا می‌کنند، در شهر دیده نمی‌شدند، اکنون حضورشان سوال‌برانگیز است.

هادی امیدوار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی در این خصوص معتقد است اگرچه این تاکسی‌ها کارکرد برون‌شهری دارند، اما تردد و مسافرکشی آنان در داخل شهر نیز منعی ندارد.

وی بیان کرد: این تاکسی‌ها در اطراف پایانه مسافربری مشهد چند دفتر دارند و افرادی که قصد سفر به افغانستان را دارند، به این دفاتر مراجعه می‌کنند یا بالعکس مسافرینی از افغانستان با این تاکسی‌ها به مشهد می‌آیند. حال ممکن است زائرانی افغانستانی که مثلا می‌خواهند از هتل به حرم مشرف شوند نیز برای تردد از این تاکسی‌ها استفاده کنند.

امیدوار در پاسخ به اینکه، اما بنا بر گفته شورای شهر این تاکسی‌ها اجازه تردد در داخل شهر را ندارند، گفت: اینکه این تاکسی‌ها کجا اجازه تردد دارند را ما تعیین می‌کنیم. یک شهروند افغانستانی که به مشهد سفر کرده و در این جا غریب می‌باشد، طبیعی است که وقتی می‌خواهد از پایانه به جایی برود یا در داخل شهر جابه‌جا شود، از این تاکسی‌ها استفاده کند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه افغانستانی‌های ساکن در مشهد از این تاکسی‌ها استفاده نمی‌کنند، افزود: از قدیم‌الایام این تاکسی‌های برون‌شهری بین مشهد و هرات مسافرین را جابه‌جا می‌کردند و در داخل شهر نیز آنان را به مقصدهای مورد نظرشان می‌رساندند. ممکن است جدیدا رنگ آن‌ها تغییر کرده باشد، وگرنه از قدیم بوده‌اند و در آینده هم خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    39 16
    عجب رییس پلیس افغانی دوستی مشکوک شدم
  • محمود IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    29 23
    تو مشهد موتور سه چرخه های افغانستانی ها بدون پلاک راحت حرکت میکنند و بهشون میگی درست رانندگی کن میگن این راه یکطرفه نرو ترافیک راه میندازی چون پلاک نداره راحت میگه به تو چه،بر عکس ما تو بزرگراه از سر کار داریم میایم پلیس نامحسوس برد ماشینمو پارکینگ میگه سرعتت بالا بوده ، به اخطار پلیس توجه نکردی و لایی میکشیدی، بهش گفتم من این ماشبنو ملاحظه میکنم تا خرج رو دستم نزاره و ....
  • حیاتی US ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    38 36
    فردا افغانها احساس مالکیت میکنند و ایران را مال خود می دانند بعد کی می خواد بگیرتش از آنها.
  • مهدی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    30 14
    با یارانه سوخت مجانی ایران و ایرانی
  • علی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    38 13
    در حالیکه همه رانندگان تاکسی در مشهد بدلیل نبود مسافر شاکی بوده و در امد کافی برای تامین مخارج زندگیشان ندارند این اصلا درست نیست که اتباع هم در مشهد مسافرکشی کنند علاوه بران رانندگان تاکسی عوارض سالیانه پرداخت می کنند همچنین از نظر امنیتی اینکه اتباع اقدام به مسافرکشی کنندمشکل ساز خواهد بود
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    41 23
    دمشون گرم عجب ماشینهای دارن
  • رحمانی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 0
    مشهدی ها ب خودشون بیایند
  • علیزاده US ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 1
    من در شهر هرات و نیمروز دیدم تاکسی های ایرانی ایستگاه دارن و مسافر کشی میکنند این تاکسی ها قانونی است نمیدونم یه عده ای چرا دخالت و بخالت دارند
    • ناشناس IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      2 0
      چرا زر مفت میزنی افغانی اونجا میزارن ایرانی کار کنه افغانیهای گشنه