۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

نگاهی گذرا به شرکت سرمایه گذاری بهمن/ «وبهمن» این روزها چقدر طرفدار دارد؟

۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبر: 809959
نگاهی گذرا به شرکت سرمایه گذاری بهمن/ «وبهمن» این روزها چقدر طرفدار دارد؟

تابلوی معاملات «وبهمن» این روزها وضعیت مناسبی داشته و در حالی به صف نشسته است که قدرت خریداران به نسبت فروشندگان این سهم، حوالی ۵ برابر بوده و ورود پول به آن به چیزی حدودی ۶ میلیارد تومانی رسیده؛ این در حالی است که حجم معاملات روزهای گذشته نیز بسیار پایین بوده و عملکردها در نوع خود، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

تابلوی معاملات «وبهمن» این روزها وضعیت مناسبی داشته و در حالی به صف  نشسته است که قدرت خریداران به نسبت فروشندگان این سهم، حوالی ۵ برابر بوده و ورود پول به آن به چیزی حدودی ۶ میلیارد تومانی رسیده؛ این در حالی است که حجم معاملات روزهای گذشته نیز بسیار پایین بوده و عملکردها در نوع خود، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. بر آن شدیم که مروری بر سهم داشته باشیم و گزارش کدال و پرتفوی بورسی و غیر بورسی،  تحلیل نموداری این سرمایه گذاری را بررسی کنیم.

شرکت سرمایه گذاری بهمن

شرکت سرمایه گذاری بهمن (سهامی عام) در سال ۱۳۸۱ پذیره نویسی و تاسیس شد. در سال ۱۳۸۳ در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.مرکز اصلی شرکت در تهران، کیلومتر ۱۳ جاده مخصوص کرج، سایت گروه بهمن است.

موضوع فعالیت

سرمایه گذاری در سهام ، سهم الشرکه ، واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها یا سایر اوراق بهادار 

برنامه های پیش روی شرکت

- تصمیم گیری در خصوص پروژه بافکار: این شرکت به صورت مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر ۹۲ درصد مالکیت سهام شرکت بافکار را در اختیار دارد. شرکت بافکار دارای زمینی به مساحت ۱۱۲۰۰۰ متر مربع در جنوب شهر تهران می باشد. هیئت مدیره با رعایت صرفه و صلاح سهامداران، انجام اقداماتی در جهت فسخ یا اقاله قراردادی که سابقا با سازمان مشارکت های تهران منعقد گردیده بود را در دستور کار خود قرار داده و متعاقب آن مترصد تبدیل منابع حاصله به منابع مولد است.
- تصمیم گیری در خصوص ملک سهروردی با توجه به جابجایی شرکت و در جهت تبدیل دارایی های غیر مرتبط با موضوع فعالیت شرکت، تعیین تکلیف وضعیت دو واحد آپارتمان با ساختار اداری واقع در خیابان سهروردی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
- تصمیم گیری در خصوص فروش سهام مدیریتی شرکت لیزینگ آریادانا: در جهت تحقق اهداف شرکت ، این شرکت در صدد است تا سهام مدیریتی خود در شرکت لیزینگ اریادانا را به فروش رساند.

سهامداران و مالکین شرکت:

گروه بهمن اصلی ترین سهامدار سرمایه گذاری بهمن است و ۴۶.۴ درصد شرکت را در دست دارد. سپس بیمه ملت با ۱۰ درصد و شرکت انرژی نهستان با ۵ درصد، صندوق سرمایه گذاری ثابت حامی و بانک سپه هر کدام  با ۴.۱ درصد، صندوق افرانماد پایدار ۳.۸ درصد، مزدا یدک با ۳.۱ درصد سهامداران بالای ۳ درصدی شرکت هستند.

آخرین پرتفوی بورسی گزارش شده شرکت:

تنوع پرتفوی بورسی و غیر بورسی وبهمن بسیار بالاست و این تنها بخشی از سرمایه گذاری شرکت است.

فملی، خبهمن، فولاد پارسان خودرو  عمده ترین بخش پرتفوی بورسی وبهمن را دارند.

ارزش پرتفوی بورسی تا اخر مهرماه حوالی ۶۴۰۰ میلیارد تومان بوده است. بهای تمام شده دارایی های بورسی نیز در گزارش مهرماه ۱۹۷۰ میلیارد تومان بود.

- گروه بهمن ۴.۸۱ درصد
- بهمن دیزل ۱.۲ درصد
- صنایع ریخته گری ایران ۱.۱ درصد
- بهمن لیزینگ ۳.۹ درصد
- جنرال مکانیک ۱.۴۶ درصد
- گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری ۰.۶۲ درصد
- صنایع کاشی و سرامیک سینا ۰.۶۵ درصد
- حق تقدم بهمن لیزنیگ ۳.۱۴ درصد
- ایران خودرو ۰.۹۷ درصد
- سیمان غرب ۷.۱۵ درصد
• ملی صنایع مس ایران ۰.۳۱درصد
• فولاد مبارکه ۰.۲۲ درصد 
• پارس دارو ۰.۳۸ درصد
• نفت و گاز پارسیان ۰.۴۴ درصد
• سرمایه گذاری دارویی تامین ۰.۵۷ درصد 
• انرژی ۰.۷۱ درصد
پرتفوی خارج از بورس شرکت:
• داد و ستد اریا با مالکیت ۹۸ درصدی وبهمن 
• سرمایه گذاری اوین با ۹۶ درصد 
• گروه انرژی اریا دانا با ۳۸.۵ درصد 
• اعتبار افرین حدود ۱۰۰ درصد
• گروه صنعتی ایرانیان با ۱۰۰ درصد مالیک
• سرمایه گذاری گنجینه ایرانیاین با ۷۰ درصد 
• توسعه ساختمانی بهمن با ۹۸ درصد
وضعیت عملکرد شرکت:

سرمایه گذاری بهمن که رشد ۱۴۳ درصدی در سود عملیاتی ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ را رقم زده، علت این رشد را عمدتا از بابت افزایش در درآمد سود سهام حاصل از سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه پذیر و فروش سرمایه گذاری ها عنوان نمود.

وبهمن در مهر ۶۲۴ میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها را داشته و تا مهر ماه ۵۵۵۳۴۵۰ میلیارد ریال سود مجمع محقق کرده است.

وضعیت نموداری وبهمن:

نگاهی گذرا به شرکت سرمایه گذاری بهمن/ «وبهمن» این روزها چقدر طرفدار دارد؟

وبهمن در موج B که از اوایل اردیهبشت امسال شروع شده است زمان مناسبی صرف کرده و با توجه به سناریوی محتمل دیامتریک اصلاح پایان یافته است؛ لذا با رعایت حد حمایت ۳۸۰ تومان ارزنده بوده و هدف های ۵۰۰-۶۰۰ را پیش رو خواهد داشت. حجم و ارزش معاملات امروز در نوع خود جالب بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha