۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

پتروشیمی؛ بزرگترین بازار محصولات دانش بنیان

۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبر: 809603
پتروشیمی؛ بزرگترین بازار محصولات دانش بنیان

نخستین مدل همکاری و هم افزایی ملی برای تحقق مرجعیت لاینسس صنعتی کشور در حوزه پتروشیمی، با مشارکت فعال همه نهادها و متولیان مرتبط، همزمان با رویداد ملی پتروفن معرفی می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رضا سلطانعلی زاده، سرپرست مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از گلوگاه های مهم صنایع بزرگ کشور، وابستگی به لایسنس های مراجع بین المللی است؛ در حالی که ظرفیت علمی و فناوری توسعه و بومی سازی این لاینسس ها در داخل وجود دارد اما موکول به اراده ملی است.

وی با تاکید بر این که یک بار و برای همیشه باید دندان لق وابستگی صرف صنایع کشور به لایسنس های خارجی را کند و به دانش و توانمندی داخلی نیز اعتماد نمود، افزود: قرار است در رویداد پتروفن، مدلی از همکاری فرابخشی با همکاری متولیان دولتی، حاکمیتی و خصوصی برای تحقق مرجعیت لایسنس در صنعت پتروشیمی ارائه شود که می تواند پیشران سایر حوزه های صنعتی هم باشد.

دبیر رویداد پتروفن با اشاره به فعالیت۹ هزار و ۲۸۰  شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: بزرگترین بازار محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه پتروشیمی است به همین منظور در رویداد پتروفن امسال، ۲۳۰ نیاز فناورانه احصا شده صنعت پتروشیمی در زمینه تجهیزات ثابت و دوار، برق و ابزاردقیق، بهبود و تحول در فرآیند، مواد شیمیایی و کاتالیست، دانش فنی و توسعه محصول، آب، انرژی محیط زیست و هوشمندسازی به شرکت های دانش بنیان عرضه می شود.

وی اعتقاد و اعتماد مدیران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به توانمندی شرکت های دانش بنیان را الگویی ارزشمند برای تعالی اقتصاد دانش‌بنیان در کشور دانست و گفت: شگفتانه بزرگ رویداد پتروفن، رونمایی از یک تجهیز بسیار مهم علمی و صنعتی در هویزه خواهد بود که به مرحله بهره برداری رسیده و حاصل همکاری هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت های دانش بنیان است.

در همایش و رویداد سه روزه پتروفن که نیمه اول آذر در تهران برگزار می شود علاوه بر ارائه نیازهای صنعت پتروشیمی به شرکت های دانش بنیان، ۴۳ شرکت از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ های بزرگ پتروشیمیایی کشور برای کسب جایزه نوآوری رقابت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha