۱۰ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

ترفندهای رفع صدای بد و ناهنجار پمپ‌های آب خانگی + لیست قیمت انواع پمپ آب خانگی

۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبر: 809311
ترفندهای رفع صدای بد و ناهنجار پمپ‌های آب خانگی  + لیست قیمت انواع پمپ آب خانگی

در این مطلب به بررسی قیمت انواع پمپ آب خانگی پرداخته ایم.

اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا؛ بعضی صداها نیز غیرمعمول هستند. در اینجا می‌خواهیم علت‌های به وجود آمدن صداها را بررسی کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید و بتوانید به رفع مشکل صدای پمپ آب خود بپردازید.

    پمپ و موتور آن به درستی متصل نشده است
    پمپ آب تراز نیست
    پایه نگه دارنده‌ای که نصب شده، نرم و مناسب نیست
    پیچ، مهره‌ها و واشرها شل شده اند
    پیچ و مهره‌ها زیاد از حد سفت شده اند
    بلبرینگ‌های توپی و بلبرینگ‌های رولی در بدنه پمپ آب زیاد از حد سفت شده اند
    بدنه پمپ و پایه پروانه بالانس نیست
    پمپ آب خشک کار کرده است
    پدیده کاواک زایی رخ داده و فرورفتگی بر روی سطح فلز پروانه و بدنه پمپ آب به وجود آمده است
    رسوبات جذب شده و بدنه و پروانه پمپ آب زنگ زده است

راهکارهایی برای رفع مشکل صدای پمپ آب

همانطور که در بالا گفته شد، صدای پمپ آب دلایل مختلفی دارد که باید هرچه زودتر دلیل آن مشخص شود و اگر ایراد از سیستم پمپ و لوله کشی آن باشد، باید به سرعت برای برطرف کردن آن اقدامی انجام دهید. گاهی اوقات تمام سیستم پمپ آب خانگی سالم است اما باز هم صداهای بلندی می‌آید که برای افراد آزاردهنده است. برای برطرف کردن صدای پمپ آب در این حالت می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

شناسایی نوع صدا

برای اینکه بتوانید صدای بلند و آزاردهنده پمپ آب را برطرف کنید، باید ابتدا آن را شناسایی کنید. ایجاد صدا در پمپ آب به علت‌های مختلف می‌تواند اتفاق بیفتد و آشنایی با آن‌ها برای برطرف کردن صدا بسیار موثر است. طبق بررسی های مجله الوپایپنیگ برای مثال همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم، یکی از انواع  صداهای پمپ، صدای لرزش یا ویبره است. در این صورت خیلی راحت می‌توانید مشکل را برطرف کنید. به این شکل که پمپ آب را از جایگاهش جدا کرده و با استفاده از نوارهای عایق پوشانده و دوباره آن را نصب کنید. با انجام این کار صدای ویبره به راحتی برطرف می‌شود.
یکی از کارهایی که برای برطرف کردن صدای پمپ آب می‌توانید انجام دهید، ساختن محفظه برای پمپ است که دیواره‌هایش از مواد عایق صدا تشکیل شود. برای انجام این روش ابتدا سایز پمپ خانگی خود را اندازه بگیرید تا سایز محفظه برای پمپ شما، مناسب باشد. سپس با تخته چند لایه یا پنل‌های چوبی شروع به ساختن محفظه کنید. استفاده از این روش موجب کاهش ۵۰ تا ۹۰ درصدی در صدا می‌شود که نتیجه آن بستگی به جنس مواد عایق و ضخامت دیواره‌های محفظه دارد.

لایه‌های محفظه ضد صدا برای پمپ

جای مناسب برای نصب پمپ آب خانگی، برای از بین بردن مشکل صدای پمپ آب و یا کاهش صدا موثر است. از سمتی هم نصب نادرست، در تولید صداهای غیرطبیعی و بلند تاثیر دارد. برای جلوگیری از ایجاد صدای پمپ آب، این را بدانید که نباید دستگاه به طور مستقیم روی زمین باشد و باید روی یک لایه عایق قرار بگیرد. حتی می‌توانید آن را جایی نصب کنید که دیوارهای قوی و ضخیم داشته باشد. همچنین می‌توانید پمپ را پشت سازه‌های بلند قرار دهید تا صدای پمپ کم شود؛ البته اگر دیوار کاملا عایق باشد تاثیر بیشتری در کاهش صدا دارد.

انتخاب پمپ آب مناسب

در بازار انواع مختلف پمپ آب خانگی وجود دارد که ظرفیت‌های مختلفی دارند و سطح صداهای متفاوتی تولید می‌کنند. خرید پمپی که صدای کمتری تولید کند، ممکن است هزینه زیادی را به دنبال داشته باشد، اما هزینه‌هایی که در آینده ناچارید برای عایق کردن و کاهش صدای پمپ صرف کنید هم بسیار بالا است و دردسر زیادی هم به همراه دارد. پس پیشنهاد ما این است که زمان خرید پمپ مقدار بیشتری هزینه کنید تا خیالتان از بابت ایجاد مشکل در آینده راحت باشد.

اقدام به سرویس و تعمیر پمپ آب خانگی

در زمان استفاده از خدمات سرویس و تعمیر پمپ، اقدامات متنوعی انجام می‌شود که از بین بردن صدا، یکی از آن‌ها است. معمولا خراب شدن قطعاتی مانند پروانه پمپ، بلبرینگ و موتور پمپ، موجب ایجاد صدای زیاد در پمپ آب می‌شود، که با تعویض این قطعات در زمان سرویس و تعمیر پمپ، مشکل برطرف می‌شود. این قطعات پس از استفاده طولانی و با گذشت زمان کهنه می‌شوند و باید تعویض شوند. همچنین روغن کاری موتور دستگاه، یکی دیگر از کارهایی است که هنگام سرویس آن انجام می‌شود. باید تمام این موارد در هنگام سرویس پمپ آب بررسی شود و پیش از اینکه به یک مشکل بزرگ تبدیل شود، برطرف شود.

انجام همزمان روش‌های ذکر شده

بهترین کار برای برطرف کردن مشکل صدای پمپ آب، انجام همزمان تمام اقداماتی است که در بالا توضیح دادیم. برای مثال انجام سرویس پمپ آب، تعویض قطعات خراب پمپ، روغن کاری قطعات و ساختن محفظه ضد صدا می‌تواند صدای پمپ آب را بسیار کاهش دهد و تا حد صفر برساند. بعضی مواقع نیز ممکن است در زمان سرویس پمپ متوجه شوید که کارایی پمپ کم شده و نیاز است تا کلا پمپ دیگری جایگزین شود. اگر نیاز به خرید پمپ دارید، حتما از تعمیرکار و یا نصاب مشورت بگیرید تا انتخاب درستی انجام دهید.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز  متفاوت باشد.

قیمت انواع پمپ آب خانگی
برند مدل قیمت / تومان
سهند پمپ تبریز ۴۰۲ WKL
۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فشار قوی ۱۵۰/۳a WKL ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 پنتاکس مدل PM۴۵ ۲,۷۰۰,۰۰۰
پمپ آب ۲۰ اسب پنتاکس ( Pentax CM۶۵-۲۰۰C ) ۸۰,۰۰۰,۰۰۰
 پمپ آب خانگی ۱۲٫۵ اسب پنتاکس ( Pentax CBT ۱۲۵۰ ) ۵۰,۱۳۸,۰۰۰
پمپ آب دیزل استارتی ۴ اینچ هیوندایی-HW۴۵۷E-DP -HW۴۵۷E-DP ۳۰,۰۰۰,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha