۰ نفر

کدال نگر ۲۷ آبان؛

ماجرای جریمه بانک‌ها به کجا رسید؟ بانک‌ها مقصرند؟

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۱۱
کد خبر: 808763
ماجرای جریمه بانک‌ها به کجا رسید؟ بانک‌ها مقصرند؟

اطلاعیه‌های امروز منتشر شده در سامانه کدال بیشتر حول توضیحات در خصوص‌ صورت‌های مالی، شفاف‌سازی در خصوص شایعات و همچنین برگزاری مزایده‌ و مناقصه‌ها موضوعیت داشت.

اقتصادآنلاین - حسام بهمن آبادی؛ در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال بانک خاورمیانه با نماد وخاور نسبت به ماجرای اعطای تسهیلات برای قانون جهش تولید مسکن شفاف‌سازی کرده است.

در این شفاف‌سازی بانک اعلام کرده است که مطابق دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات، هرگونه تقاضا برای دریافت تسهیلات باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت گردد.

لذا از جمله الزامات قانون مزبور، تقاضا محور بودن آن است و تحقق و اجرای این قانون در وهله نخست مستلزم وجود تقاضای موثر در چارچوب ثبت نام متقاضیان و طی ترتیبات مقرر در دستورالعمل اجرایی است.

این بانک هیج محدودیتی برای اختصاص منابع نداشته لیکن در سال اول اجرای قانون مزبور به دلیل عدم معرفی متقاضی امکان انجام تکلیف قانونی برای بانک میسر نبوده است.

در واقع طبق شفاف‌سازی این بانک هیج تقاضایی برای تسهیلات در خصوص قانون جهش تولید مسکن وجود نداشته است و به همین دلیل بانک وامی در این خصوص پرداخت نکرده است.

ماجرای جریمه بانک‌ها به کجا رسید؟ بانک‌ها مقصرند؟

کدال نگر بیست و هفتم آبان

قنقش

خرید دو دستگاه پرس تفاله

فزر

عدم تاثیر تغییر قیمت گاز سوخت بر نتایج عملکرد شرکت:

با توجه به اینکه معدن این شرکت گازرسانی نشده است، موضوع تاثیر تغییر قیمت گاز سوخت بر نتایج عملکرد این شرکت آثار مالی با اهمیت ندارد.

وخاور

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

تقاضای وامی برای این بانک در سامانه ثبت نشده است که به آن وام بدهد.

سرود

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها:

اعضا با افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت مشهود (طبقه زمین) موافقت و همچنین مقرر نمودند سایر اقدامات مرتبط نیز توسط مدیر عامل در اسرع وقت پیگیری گردد.

وثوق

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

سود زیان این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۶ درصد کاهش داشته است که در طبقه درآمدهای عملیاتی بدون تغییرات محسوس می‌باشد ولی در سر فصل درآمدهای غیر عملیاتی افت قابل ملاحضه‌ای داشته است که این ناشی از عدم وجود فرصت‌های مناسب در بازارهای مالی بوده .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha