۰ نفر

وعده نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا برای قطع بودجه سازمان ملل بابت «عدم حمایت از اسرائیل»

۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۰:۵۲
کد خبر: 808519
وعده نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا برای قطع بودجه سازمان ملل بابت «عدم حمایت از اسرائیل»

یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وعده داد در صورت ورود به کاخ سفید بودجه سازمان ملل را «تا هر قدر که ممکن است» قطع کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، نیکی هیلی، یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که سابقاً نماینده آمریکا در سازمان ملل بود وعده داده در صورت ورود به کاخ سفید بودجه سازمان ملل را «تا هر چقدر که امکان دارد» قطع خواهد کرد.

نیکی هیلی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند که سازمان ملل فضایی «ضدآمریکایی و ضدیهودی» دارد گفت: «این حرف درستی است.»

این مقام سابق آمریکایی سپس در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در صورت ریاست‌جمهوری او از سازمان ملل خواهد خارج شد گفت: «تنها کار این است که ما بودجه سازمان ملل را تا هر چقدر که ممکن است قطع می‌کنیم.»

هیلی که بارها سازمان ملل را به «عدم حمایت از اسرائیل» متهم کرده در ادامه خطاب به مجری برنامه گفت: «شان، تنها دلیلی که ما از سازمان ملل نباید خارج شویم این است که ما یکی از پنج کشوری هستیم که دارای حق وتو است.»

نماینده سابق آمریکا اضافه کرد: «کارهایی که ما با استفاده از این وتو توانسته‌ایم از انجام آنها توسط چین، روسیه و ایران جلوگیری کنیم اهمیت دارند اما لازم نیست ما در این حدی که پول می‌دهیم هزینه کنیم ضمن اینکه لازم نیست عضو هیچ کدام از دیگر سازمان‌های سازمان ملل باشیم.»

نیکی هیلی که پیش از این شورای حقوق بشر سازمان ملل را «فاجعه» توصیف کرده بود در این مصاحبه گفت چنانچه رئیس‌جمهور شود آمریکا را از این شورا خارج خواهد کرد.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ کشورش را از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج کرد اما جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی بار دیگر در سال ۲۰۲۱ آمریکا را به آن بازگرداند.

نیکی هیلی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که سازمان جهانی بهداشت نیز توسط چین خریداری شده و هزینه‌هایش توسط چینی‌ها پرداخت می‌شود.

نیکی هیلی از هواداران سرسخت رژیم صهیونیستی است و در سخنرانی‌هایش در سازمان ملل بارها موضوعات جلساتی که مربوط به این رژیم بود را به ایران و حزب‌الله تغییر داد.

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱ هزار نفر منجر شده است.

ناظران می‌گویند اقدامات اسرائیل اعم از قطع برق، محدود کردن کمک‌رسانی به غزه و انجام حمله علیه آواره‌های فلسطینی در غزه ذیل قوانین بین‌المللی مصداق جنایت‌های جنگی محسوب می‌شوند.

نظامیان رژیم اسرائیل روز گذشته در اقدام دیگری که انتقاد شدید نهادهای بین‌المللی را به همراه داشت وارد بیمارستان الشفاء در شمال غزه شدند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی بیمارستان و دوسوم مراکز بهداشتی اولیه آن کار نمی‌کنند.به گفته دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، وضعیت در غزه قابل توصیف نیست. راهروهای بیمارستان‌ها مملو از مجروحان، بیماران و افراد در حال مرگ است؛ سردخانه‌ها پر شده؛ جراحی بدون بیهوشی؛ ده‌ها هزار آواره در بیمارستان‌ها پناه گرفته‌اند؛ خانواده‌هایی که در مدارس پرجمعیت انباشته شده‌اند و از غذا و آب ناامیدند.

رئیس این نهاد بین‌المللی با تاکید بر ضرورت آتش‌بس فوری، اعلام کرده است که به طور متوسط در هر ۱۰ دقیقه، یک کودک در غزه کشته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha