۱ نفر

جنجال خودروی جدید تسلا ادامه دارد

۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱:۳۰
کد خبر: 808512
جنجال خودروی جدید تسلا ادامه دارد

تسلا برخلاف موضع‌گیری اولیه‌اش می‌گوید که فروشندگان سایبرتراک در سال اول عرضه‌ی این خودرو، با پرونده‌ی حقوقی مواجه نخواهند شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، زومیت نوشت: روز دوشنبه خبر رسید که تسلا خریداران خودرو عرضه‌نشده‌ی سایبرتراک را درصورت فروش آن در نخستین سال تحویل به جریمه تهدید کرده است؛ بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که این تصمیم سخت‌گیرانه دیگر مطرح نیست.

تا سه‌شنبه ۲۳ مرداد، صفحه‌ی موافقت‌نامه‌ی سفارش تسلای آمریکا حاوی تهدید شکایت برای آن دسته‌ از مالکان سایبرتراک بود که در سال اول دریافت، خودروِ خود را بدون کسب اجازه از این شرکت بفروشند. تنها راه خلاص‌شدن از دست سایبرتراک، کسب تکلیف از شرکت ایلان ماسک و دادن فرصت بازخریدش به این شرکت بود.

در همان روز، بخش حاوی تهدید به‌طور ناگهانی از موافقت‌نامه‌ی مذکور حذف شد؛ تغییری که جزئیاتش را اولین بار کاربر ساویر مریت در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به‌اشتراک گذاشت. با استفاده از وب‌سایت اینترنت آرشیو، هنوزهم می‌توان به متن یادشده دسترسی پیدا کرد.

تسلا می‌خواست فروشندگان سایبرتراک را افزون‌بر دادگاهی‌کردن، با جریمه‌ای مهم مواجه کند: این افراد حق نداشتند هیچ محصول دیگری از این شرکت را بخرند.

جنجال خودروی جدید تسلا ادامه دارد

باید خاطرنشان کرد که با وجود حذف تهدیدهای مذکور از وب‌سایت تسلا، هنوز در این زمینه واکنش رسمی از این شرکت منتشر نشده است. تا آن زمان، بد نیست به این عقب‌نشینی با دیده‌ی تردید نگاه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha