۰ نفر

اردن: توافقنامه تبادل انرژی و آب با اسرائیل را امضا نمی‌کنیم

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۳۵
کد خبر: 808472
اردن: توافقنامه تبادل انرژی و آب با اسرائیل را امضا نمی‌کنیم

درپی جنایات شنیع و ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان بی‌گناه در نوار غزه، وزیر خارجه اردن در سخنانی اعلام کرد که کشورش توافق تبادل آب و انرژی با رژیم صهیونیستی را که پیشتر میان دو طرف حاصل شده بود، امضا نخواهد کرد.

به گزارشاقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار کرد: آنچه اسرائیل انجام می‌دهد جنایات جنگی است و نمی‌توان آن را دفاع از خود دانست. نهادهای بین‌المللی باید موضع روشنی در قبال آنچه در غزه رخ می‌دهد اتخاذ کنند. اگر هر طرف دیگری همان کاری را که اسرائیل انجام داد انجام می‌داد، تحریم‌ها علیه آن اعمال می‌شد.

الصفدی گفت: اسرائیل کل منطقه را به سوی جهنم سوق می‌دهد. کرانه باختری شعله‌ور است و شاهد تشدید تروریسم شهرک سازی هستیم و جبهه شمالی (فلسطین اشغالی) با لبنان نیز متشنج شده است.

وزیر خارجه اردن همچنین تاکید کرد: قرارداد تبادل انرژی و آب با اسرائیل را امضا نمی‌کنیم. ما هر کاری که معتقدیم به ما در حمایت از ملت فلسطین کمک می‌کند، انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما از روابطمان برای پایان جنگ استفاده می‌کنیم و نسبت به اینکه اسرائیل منطقه را به پرتگاه می‌کشاند هشدار دهیم. جهان باید با این واقعیت روبرو شود که اسرائیل آنچه را که طی دهه‌ها برای ایجاد محیط صلح انجام شده از بین برده است.

الصفدی ادامه داد: تلاش مشترکی با برادران عرب خود برای شکستن محاصره نوار غزه انجام می‌دهیم و اسرائیل باید عواقب کاری را که در غزه انجام می‌دهد متحمل شود، چراکه برای ایجاد محیطی پر از خشونت تلاش می‌کند. اگر جامعه بین‌المللی می‌خواهد درباره روز بعد از جنگ صحبت کند، باید جلوی اتفاقات فعلی را بگیرد.

وزیر خارجه اردن خطاب همچنین خاطرنشان کرد: دفاع در برابر رژیم اشغالگر یک حق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha