۱ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

شیر محلی کیلویی چند؟ + لیست قیمت انواع شیر پاستوریزه و طعم دار

۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱:۰۰
کد خبر: 808279
شیر محلی کیلویی چند؟ + لیست قیمت انواع شیر پاستوریزه و طعم دار

قیمت روز انواع شیر در تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۲ اعلام شد برای مشاهده جزییات قیمت شیر وارد سایت اقتصاد آنلاین شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  قیمت شیر کم چرب در بازار روز برای تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس آن قیمت شیر کم چرب ۱ لیتری و پاستوریزه می ماس مبلغ ۱۹ هزار تومان است.

قیمت شیرهای طعم دار

قیمت یک لیتر شیر کاکائو میهن مبلغ ۳۹ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت شیر محلی

قیمت یک کیلو شیر شتر مبلغ ۸۰ هزار تومان است.

قیمت انواع شیرمحلی و پاستوریزه
نوع نام محصول مقدار قیمت / تومان
شیر محلی شیر گوسفندی تازه یک کیلوگرم ۴۰,۰۰۰
شیر شتر یک کیلوگرم ۸۰,۰۰۰
شیر کم چرب گاوی یک کیلوگرم ۲۳,۳۰۰
شیر گوسفندی پرچرب  زیفن ۱ لیتری ۸۰,۰۰۰
شیر پاستوریزه شیر کم چرب نایلونی فراپاستوریزه پگاه ۸۰۰ گرمی ۱۸,۰۰۰
شیر سنتی پر چرب میهن ۹۵۰ میلی لیتر ۳۰,۰۰۰
شیر کم چرب می‌ماس ۱ لیتر ۱۹,۰۰۰
 شیر کم چرب پگاه  ۹۴۶ میلی لیتر ۲۳,۴۰۰
شیر پرچرب کاله ۱ لیتر ۳۹,۰۰۰
شیر طعم دار شیر سویا کلاسیک (بدون شکر) مانداسوی ۱ لیتر ۸۰,۰۰۰
شیر کاکائو میهن ۱ لیتر ۳۹,۰۰۰
شیر بادام بدون قند نیچرلین ۱۰۰۰ میلی لیتر ۱۳۰,۰۰۰

جدیدترین اخبار از بازار لبنیات

صادرات لبنیات ۱۶ درصد افزایش یافت

 در ۷ ماهه ۱۴۰۲ صادرات محصولات لبنی برحسب وزن با ۱۶.۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۲۵ هزار و ۴۵۵ تن رسیده است.

در بین  این محصولات لبنی صادراتی، کره ، بستنی ،شیر و خامه غلیظ شده کاهش در حجم صادرات داشته اند سایر محصولات روندی افزایشی داشته اند.

سه محصول شیر و خامه ، دوغ و کفیر و شیرخشک صنعتی بیش از ۶۰ درصد سهم سبد صادراتی برحسب وزن را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در ۷ ماهه ۱۴۰۲ صادرات محصولات لبنی از لحاظ ارزشی ۱۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و به بیش از ۴۳۶ میلیون دلار رسیده است.

سه محصول شیرخشک صنعتی، شیر وخامه و پنیر بیش از ۷۰ درصد سهم سبد صادراتی برحسب ارزش را به خود اختصاص داده اند.

بنابراین گزارش با توجه به قیمت پایین شیر خام در ایران صادرات لبنیات از ایران از به ویژه شیرخشک به شدت رواج دارد.

دلیل قیمت پایین شیر در ایران در مقایسه با سایر کشورها نرخ پایین نهاده های دامی در کشور و توزیع این محصولات به صورت یارنه ای میان دامداران است.

ایران بزرگ ترین صادر کننده لبنیات در آسیا است و محصولات لبنی ایران به کشورهای مختلف صادر می شود.

بر اساس پیش‌بینی فائو تولید شیر و لبنیات در ایران در سال جاری به ۷ میلیون و ۸۲۰ هزار تن‌می رسد. این رقم در سال قبل ۷ میلیون و ۸۴۰ هزار تن بوده است.

کاکائو جذب کلسیم شیر را کم می‌کند

شیرکاکائو باعث شده که بسیاری از کودکان تمایلی به مصرف شیر معمولی نداشته باشند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، شیر و کاکائو هریک فواید بسیاری دارند. شیر ارزش غذایی بالایی دارد و دارای موادمغذی‌ای است که همه گروه‌های سنی باید آنها را روزانه دریافت کنند. کاکائو نیز دارای فلاونویید است که یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود.

شیر کاکائو، ترکیبی از این ۲ماده خوراکی و نوشیدنی‌ای مطلوب و پرطرفدار به‌خصوص بین کودکان است. شاید علت محبوبیت این نوشیدنی طعم، رنگ و بوی خوب و متفاوت آن با شیر باشد اما شیرکاکائوهایی که به شکل آماده و صنعتی در بازار به فروش می‌رسند، چندان بی‌ضرر نیستند. مشکل مهم این نوشیدنی‌ها، اضافه کردن شکر زیاد برای خوش‌طعم کردن آنهاست. شکر، کالری شیرکاکائو را افزایش می‌دهد و اگر این مقدار مازاد نیاز بدن باشد، می‌تواند در طولانی‌مدت باعث اضافه‌وزن شود. همچنین کاکائو حاوی پلی‌فنول‌هایی است که اگر با کلسیم موجود در شیر ترکیب شوند، پیوند به‌نسبت محکمی برقرار می‌کنند و جذب کلسیم را کاهش می‌دهند بنابراین جذب کلسیم با مصرف شیرکاکائو نسبت به زمانی که شیر معمولی مصرف می‌کنیم، کمتر است.

موضوع مهم دیگری که همه مصرف‌کنندگان شیر یا شیرکاکائو باید به آن توجه کنند، وجود قندی به نام لاکتوز در شیر است. لاکتوز، ماده مناسبی برای فعالیت باکتری‌های موجود در دهان است و باعث تولید پلاک‌های دندانی می‌شود و شرایط را برای پوسیدگی دندان مهیا می‌کند. از آن‌جا که شیر کاکائو خوشمزه‌تر از شیر معمولی است، بیشتر هم مصرف می‌شود و احتمال پوسیدگی دندان با خوردن مداوم این نوشیدنی بیشتر خواهد شد، بنابراین بهتر است مصرف شیر یا شیرکاکائو در ساعت‌های خاصی از روز باشد.

اگر شیرکاکائو برای ایجاد تنوع مصرف می‌شود، بهتر است در میان‌وعده میل شود و بعد از خوردن آن نیز یک لیوان آب نوشیده شود تا میزان قند باقی‌مانده در دهان کاهش یابد.

برای مطالعه بیشتر درباره قیمت انواع مواد غذایی در بازار روز می توانید به سرویس"مواد غذایی" اقتصاد آنلاین مراجعه کنید توجه داشته باشید این قیمت ها از فروشگاه های آنلاین استخراج شده اند و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس رجبعلی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    نه خیر آقا خیلی از کشورها شیر رو مجانی به بچه‌ای مدرسه میدن ..ازون نیست که خیلی هم گرونه ....یارو دوهزار یورو پول میگیره شیر 90 سنت هست نه ما که صد یورو پول میگیریم باید بخریم کیلویی 26000 تومان فکر نکنین که مردم نمی‌فهمن ...