۱ نفر

شناسایی 470 شرکت دانش بنیان در کشور

سهم اندک بخش معدن در دانش بنیان ها

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبر: 808267
سهم اندک بخش معدن در دانش بنیان ها

سومین پیش رویداد چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین) به همت مرکز نوآوری ایمینو و به میزبانی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت مدرس با حضور بزرگان، کارآفرینان، مدیران و اساتید شاخص بخش معدن و متالورژی کشور برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

مجید وفایی فرد مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو)گفت:  از سال گذشته با هماهنگی ایمیدرو تصمیم گرفتیم که چهارمین جشنواره اینوماین را با همکاری موسسه پژوهشی مشترک ایمیدرو و دانشگاه تهران (یونیدرو) برگزار کنیم. ۱۰ محور فناورانه برای آن تعریف کردیم و مهلت ارسال ایده های نوآورانه به این جشنواره پایان آذرماه امسال است و زمان برگزاری آن بهمن ماه سال جاری است.

وی افزود: در دنیا توسعه زیست بوم نوآوری بخش معدن و صنایع معدنی حائز اهمیت قرار گرفته است.  در بخش معدن سهم شرکت های دانش بنیانی ما کم است و بیش از ۴۷۰ شرکت دانش بنیان در این عرصه شناسایی شده است.

وی افزود: توجه بیشتر شرکت های دانش بنیان بخش معدن و صنایع معدنی به حوزه ماشین آلات و تجهیزات بوده و مزیت بالقوه ما این است که امروز رشته معدن در دانشگاه ها وضعیت بهتری دارد و رویکرد صنعت به سمت نوآوری سوق پیدا کرده است.

وفایی فرد گفت: فقط ۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه معدن فعال هستند و رویکرد ایمینو از منظر مالی جهت‌دهی و جذب منابع دولتی در زیست بوم نوآوری بخش معدن و صنایع معدنی، ایجاد کانال های تامین مالی پایدار و ایجاد زمینه انتفاع ذینفعان و مشارکت کنندگان در زیست بوم است.

مدیر ایمینو با اشاره به برگزاری جشنواره اینوماین 4 با تمرکز بر محورهای نوآورانه و فناورانه اعلامی از سوی ایمیدرو و طراحی جایزه سرآمدان نوآوری و فناوری بیان کرد: ایمینو درصدد است با هدف توسعه زیست بوم نوآوری و تامین مالی شرکت های دانش بنیان، تشکیل یک CVC معدنی و ارائه آیین نامه مستقل حمایت از ایده های ارزش آفرین و کسب و کارهای نوپای بخش معدن و صنایع معدنی را تدوین و پیاده سازی کند. ایمیدرو آمادگی صد درصد برای حمایت از ایمینو و طرح های نوآوران و نخبگان کشور را دارد و می توان با هم افزایی و همکاری های بیشتر با مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها، پتانسیل های بخش نوآورانه در داخل کشور و هم در سطح بین الملل را شکوفا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha