۰ نفر

سلاجقه:

طالبان برای اولین‌بار پذیرفت که حقابه ایران را بدهد

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبر: 808258
طالبان برای اولین‌بار پذیرفت که حقابه ایران را بدهد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۴ آبان) هیأت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: در سفر اخیر هیأت اقتصادی طالبان به ایران، برای اولین بار طالبان پذیرفت حقابه ایران رهاسازی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۴ آبان) هیأت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: در سفر اخیر هیأت اقتصادی طالبان به ایران، برای اولین بار طالبان پذیرفت که حقابه ایران رهاسازی شود.

وی افزود: با هیات اقتصادی طالبان که به ایران آمده بودند نشستی داشتیم و برای اولین بار طالبانی‌ها پذیرفتند که حقابه ایران رهاسازی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: طالبان موضوع کمبود آب را مطرح کرده و گفتند در صورتی که به لحاظ اقلیمی بارش به اندازه کافی وجود داشته باشد، این اتفاق می‌افتد.

سلاجقه عنوان کرد: در جلسه با طالبان مساله مرطوب‌سازی را با توجه به ضرورت کار و اینکه حدود ۱۸۰ روز مردم در منطقه زابل به لحاظ گرد و غبار مشکل دارند مطرح کرده و از آنها درخواست کردیم فعلا آبی رها و دریاچه مرطوب شود تا منشا گرد و غبار نباشد.

وی با بیان اینکه هیات اقتصادی طالبان نیز اعلام کرد که اگر وضعیت منابع آبی سدها اجازه بدهد این کار را انجام می‌دهند، ادامه داد: بحث دیگری که مطرح شد تثبیت کانون‌های برداشت گرد و غبار در کشور افغانستان بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: هیات افغانستانی به ویژه مسئولان محیط زیست قول دادند که در اولین فرصت به جمهوری اسلامی ایران آمده و در قالب یک نشست جامع این مسائل را بررسی کنند تا بتوانیم منشا گرد و غبار در کشور افغانستان به ویژه در جاهایی که جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نقشه‌ها و گزارش آن آماده شده است، راهکاری ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha